Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde en på kontaktlista mi som jeg har hatt sex med, en eneste gang, og som i sin tid ikke ville være sammen med meg da han var alt jeg ville ha. I ettertid fant jeg ut at det var lite greit, da han var en ganske umoden type på 30 som bare hang med folk på 16-20, og at han hadde drevet på med flere samtidig. Jeg forstod at det var det bildet jeg hadde skapt meg av han jeg ville ha, ikke slik han var som person i virkeligheten. Samboeren min tålte ikke at han var på lista mi (han la meg til for et par dager siden, etter at jeg hadde sletta han fra msnlista mi, snakker jo ikke med han, så trengte ikke ha han der), så i dag har han laget masse styr over denne mannspersonen. Samtidig har han både det ene og det andre bekjentskapet på sin venneliste. Jeg har sletta den fyren nå, siden det egentlig ikke betyr noe for meg i seg selv å ha han der, men blir så forbanna for at han skal legge seg i det! Denne mannen sa til meg en gang at han tvilte for at jeg kom til å bli noe, fordi jeg kom til å gå hjemme og føde unger anna hvert år. Banslig av meg, men nå hadde jeg faktisk lyst til å vise han at han tok så til de grader feil, så derfor godtok jeg. Og da mener min samboer at jeg ikke er ferdig med han og at jeg holder krampaktig fast i fortiden min etc, sier en mann som skriver julekort til eksen sin, og sender melding til en annen eks for å fortelle at han har fått seg ny kjæresten, og ikke forstå hvorfor hun ikke engasjerer seg noe videre i det! Jeg er så pisse lei av at hans dårlige selvbilde skal gå utover meg. Han sier stadig til meg at han ikke er en bra mann og at jeg kunne ha fått en som var kjekkere, fordi jeg er mer tiltrekkende enn han og bla bla bla! Jeg er så lei av å hele tida bekrefte, og fisking etter komplimener er noe av det verste jeg vet! Jeg syns det er så umodent! Og han er misunnelig fordi jeg har hatt flere sexpartnere enn han, og han er misunnelig for ditt og for datt! For en stund siden var han ute på byen, og da kom han hjem og var skuffa over seg selv, fordi han skulle ønske at noen hadde flørta med han, slik at han kunne avvise dem, bare for å kunne fortelle det til meg at han hadde fått et tilbud, men ikke hadde tatt det! Hvor sender man slike menn med sjalusiproblemer og dårlig selvtillit? Og om du leser dette, kjære samboer, så skal du ikke nevne dette til meg med et eneste ord, fordi vi ble enige om at du skulle la være å gå inn her og se på innleggene jeg har skrevet.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 For å være helt ærlig tror jeg ikke samboeren din trenger noe hjelp annet enn at noen forteller ham hvor landet ligger. Å søke bekreftelse på en sånn måte, og så ynkelig åpenbart som han gjør det, er bare et tegn på et stort ego som trenger å strykes. Eventuelt kan du vurdere å be ham dra seg til psykolog og få gjort noe med selvbildet sitt. Med mindre han manipulerer deg og styrer deg på denne måten da? Flink til å gi deg dårlig samvittighet kanskje? Flink til å få deg til å føle deg fæl og slem, at det er din feil at han ikke har det så bra og at du har et ansvar for å gjøre ham lykkelig? I så tilfelle bør du kvitte deg med ham, for det er _ikke_ et godt tegn!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Han er sjalu og usikker. Jeg sa til han at han tydeligvis ikke takler å være sammen med meg, jeg er selvstendig av meg og sitter ikke og venter på hjelp om det er noe som skal gjøres, og jeg er sosial og liker folk. Ikke at han er asosial, men han mener at jeg er så mye flinkere enn han, så det er jo så synd i ham, stakkars. Tror det har med kulturforskjeller og, vi kommer fra hver vår kant av landet, og der jeg kommer fra, er jeg vant til at man styrer med hvert sitt, at man ikke trenger å spørre om lov til alt mulig, men tar avgjørelser på egen hånd. Der han kommer fra, skal alle være med på alt. Enten er det en som overkjører de andre, eller så må alle få sagt sitt, og det tar jo selvfølgelig sin tid. I tillegg kan han være litt tøffel, og i stedet for å si nei, så blir han sur. Går det ikke an å gi klar beskjed?? Jeg blir så forbanna!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Er han 15 år eller? Gi grei beskjed om hvordan du har det når han kontakter eksene sine. Enten får han slutte med det, eller så fortsetter du med ditt. Går han virkelig inn hit og leser dine innlegg? E det for å ha kontroll over deg, eller for å bruke det mot deg senere?`Høres psykopatisk ut for meg... Håper han leser dette, da!!! Møkkamann!!! Ikke rart du har hatt så få sexpartnere, så uintelligent som du er!!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes det høres ut som du kan finne noe bedre jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Han pleide å gjøre det før, i alle fall, han hadde egen bruker her inne. Vet ikke hva han gjør nå. Jeg blir jo egentlig mest lei meg, fordi han er veldig omtenksom og snill ellers. Jeg er nok ikke verdens letteste person å være sammen med heller, men forstår jo at vi har et grunnleggende problem; han stoler ikke på meg, og jeg tror aldri han har gjort det. I tidligere forhold har jeg gjort ting som jeg ikke står for i dag, og han takler det ikke. Syns det er urettferdig at han bruker mine feilsteg i tidligere forhold, mot meg nå. "Problemet" er at han er ikke noen møkkamann, han er bare forferdelig usikker. Jeg vet hva det bunner i, men han blir sur når jeg tar det opp, og mener at jeg bare er ute etter å sverte mora hans. Når man er voksen, så må man også kunne takle å se feil og mangler hos sine egne foreldre. Det er flere ting han har tatt opp med meg som gjelder mine foreldre, fordi han noen ganger har problemer med hva spesielt mora mi mener, og det er ofte ting jeg er enig i. Er det så forbanna vanskelig å være slik selv da?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Faktum er at jeg ikke bryr meg om at han har sine ekser på FB. Jeg var veldig var på det før, ville ikke at han skulle ha telefonnummer og slike ting, men det var i starten av forholdet, da alt var nytt og derfor "usikkert." Han kan ha hvem han vil, så lenge jeg ikke mistenker at det er noe snusk. Det irriterer meg at han ikke stoler på meg, og jeg nekter å kutte ut all kontakt med guttevenner jeg har, bare for å bevise det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå