Gå til innhold

Vondt i området rundt halebeinet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uka hatt vondt et sted rundt halebeinet. Spesielt hvis jeg har sittet/ligget i sofaen en stund, og så reist meg opp, eller mot slutten av dagen. Da er det vondt, særlig å skifte stilling i sofaen eller senga. Noen som vet hva det kan være, eller har hatt noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme. Har tilbrakt en del tid på sofaen i det siste pga kvalme, så da ahr det kommet. Har hatt plager med dette for noen år tilbake før jeg ble gravid også. Da var jeg til fysioterapeut som mente det kun var muskulært og jeg ble bedre av behandling hos henne. Aktivitet pleier og hjelpe, og det synes jeg til dels det gjør nå også. Har vært litt redd for bekkenløsning, så er mer usikker denne gangen. Merket også plager her en dag jeg hadde gått med tung ryggsekk. Får også vondt hvis jeg sitter med beina trukket opp i kryss. Men når jeg har fått beskrevet bekkenløsning av venninner som har hatt det så sier de det føles som når du detter ned på stanga på sykkelen. Slik føles det ikke. (Mulig jeg faller annerledes på sykkelen enn andre.) Som du sier så er det omkring halebenet, og da lenger bak enn jeg da har forestillt meg de har hatt vondt. Men jeg tenkte jeg skulle spørre jordmor når jeg skal dit i neste uke. Greit å vite hva som skjer i tilfelle det kan forebygges.

Skrevet

jepp det har jeg hatt, hele første svangerskap, en stund etter fødselen, og har fått det allerede, i uke 8. Men det var visst ikke noe i veien med meg..

Skrevet

Jeg får ihvertfall mye fortere vondt i halebein og korsrygg nå enn til vanlig, så jeg regner med det er ganske normalt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...