Tyttebærsyltetøy Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 noen som har en god oppskrift på grovt brød uten altfor store korn sånn at min 8 mnd gamle baby kan spise det?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Har ikke oppskrift å komme med, men for å få et brød med fiber uten hele korn så bruker jeg ofte en blanding av vanlig hvetemel (siktet), sammalt hvete fin og sammalt rug fin. Nå har også Møllerens kommet med et hvetemel med mer fiber (Fibra...heter det det tro..? som er veldig ok å bake med. Kan erstatte det meste av hvetemelet med dette. Ja.. og for å få saftigere bakst uten å bruke mye fett så bruker jeg ofte Kesam. Mine brød lages av følgende: Vann Kesam Salt Litt sukker eller honning Gjær Hvetemel Sammal Hvete fin Sammalt Rug fin )
Amy - I love whales Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Bare husk at barn under 1 år ikke skal ha honning
blond Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/138538620 Vil du ikke ha "korn" så lar du være å ha det i deigen.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 min oppskrift på grove brød, de er kjempegode! 2 stk: 600 gr kveitemjøl 400 gr sammalt kveite grov 2 never salt ( ca 1 ss) 1,5 pk gjær 1 dl olje 6-7 dl vatn bland olje og vatn og gjær, og resten i en bolle/kjøkkenmaskin og elt sammen. steikes på 200 gr til lyse i fargen, ca 3 kvarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå