Gå til innhold

Sier dere fra når noen irriterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en skikkelig pyse idag, men 3,5-åringen var tøff.

Naboen holder på med a male huset, og han har musikk på. I dag var det usedvanlig høyt. Jeg kunne ikke snakke normalt til datteren min i vår egen hage.

Men turde jeg å si noe? Nei. I stedet kom det plutselig ut av munnen min, i et øyeblikk av intens irritasjon, "I CAN'T HEAR YOU, THE MUSIC IS SO LOUD!"

Vanligvis snakker jeg norsk med datteren min, men dette sa jeg på engelsk. Mannen tok ikke hintet.

Dermed gikk lille Snups målbevisst bort til gjerdet og ropte så høyt hun kunne: "It's so loud!" flere ganger.

Musikken var for høy til at han hørte henne, dessverre, så ingenting skjedde.

Men jeg ble flau, for jeg skulle jo vært såpass modig selv. Jeg vil jo helst at oppdra datteren min til å kunne si fra når noe ikke er riktig, men i dag var jeg ingen god rollefigur.

Jeg strammet meg opp litt senere og sa fra, og musikken ble behørig skrudd ned, så det endte jo bra. Men jeg var særskilt stolt av Snups i dag, ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en sånn situasjon ville jeg nok sagt i fra.

Men ellers så kommer det jo veldig an på situasjonen. Er det en drøy situasjon har jeg egentlig ingen problemer med å si i fra.

Håper at andre gjør det med meg også. For hvis jeg ikke vet hva som er problemet kan jeg jo heller ikke bidra til løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...