yasmina Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hvor gammel maa en vaere foer en har utbytte/skjoenner denne boka ?
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Farvel Rune er en flott bok. Hvis den ikke har direkte relevans i det at barnet har mistet noen, så ville jeg nok ventet til barnet var rundt 7 år. Kanskje tidligere også, for jeg synes ikke døden skal være unaturlig, heller ikke for barn. Boken har flere lag, og jeg tror barna forstår det de har evner til å forstå. Boken er en herlig bok. Trist, men herlig.Vond, men god.
yasmina Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Barnet kommer til aa miste noen i naermeste fremtid, men er ikke mer enn 3,5 aar. Forhaapentligvis kanskje 4 foer det blit aktuelt,
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Ta den frem er mitt råd, og gjerne før barnet mister noen selv. Da ser h*n jo at livet går videre, at det er greit å være lei seg og at det er mange tanker som farer i kroppen når man mister noen. 3-4 åringen din vil jo ikke ha disse tankene bevisst, men kanskje ubevisst. Unger håndterer døden ganske annerledes enn vi voksne, og de aller minste reagerer kanskje mest på det at de voksne er så lei seg og gråter. De går mye mer ut og inn av følelser enn oss. Men ta den frem. Det er en vakker bok.
~~DoraDora~~ Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 IKKE les den rett før leggetid i hvertfall.... Råder deg til å lese den feks en lørdag formiddag, slik at dere kan finne på noe kjekt etterpå, slik at det ikke blir grusomt for barnet lenge etterpå. Og da er også barnet sammen med deg lengre etterpå, og kan få trøst og adekvate svar på evt spørsmål han/hun måtte ha. Husker da jeg leste den, og jeg ble skikkelig nedfor lenge etterpå....og jeg var voksen:) Det er en fin bok, men den er jo så utrolig trist :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå