Gå til innhold

Når får man tilbud om modning og stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 5 dager over termin og skal til legen i morgen. Lurte på om dere vet når det er vanlig at de ser om man har modnet og når får man tilbud om stripping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje noen kan hjelpemeg å svare på dette nå :) ?

Skrevet

Dette er vanligvis et tilbud som gis av sykehuset eller jordmor, og ikke fastlege. (Uklart hvilken lege du skal til i dag, men antar det er litt tidlig med overtidskontroll...)

Dersom babyen har det fint i magen og morkaken ser ut til å holde stand, skal man egentlig ikke få tilbud om dette før man er mer på overtid enn 5 dager, men praksis varierer VELDIG fra sted til sted. Noen steder er det en uke, andre er det to uker over termin.

Det blir ikke lenge å vente, nå! Lykke til!

Skrevet

jeg skal til ny kontroll torsdagen..er da 41 uker på vei...5 daga over termin. å jordmora bli å strippe mæ då..vist æ ikkje har fått før så klart. detta pga ungen kan være litt stor¨å æ skal slepp å gå så lenge over termin. så æ trur d må være en `grunn`før at de gjør d...e alt bære velstand trur æ ikkje de gjør d m d første

Skrevet

ok. Tusen takk for svar :) Skal til fastlege, så da skjer det vel egentlig ikke så veldig mye i dag da :( Huff kjenner jeg begynner å bli veldig sliten nå! syns bare magen og strekkmerkene vokser og vokser. Søv er det heller ikke så mye av og MASSE vann i kroppen... Er litt redd for å få en stor bebis siden jeg er ganske liten selv.. Får håpe jeg får overtidskontroll om ikke alt for lenge da! :)

Skrevet

hm.. hvordan sjekker de funksjonen til morkaka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...