Gå til innhold

Ble inspirert her; hvordan feiret du barndomsjulen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiste du/dere frem og tilbake mellom besteforeldre, eller fraskilte foreldre?

Hadde dere faste tradisjoner av noe slag?

Noe du likte ekstra godt?

Er det noe du går inn for å gi barna dine som du hadde, eller noe du gjør det du kan for å unngå at de opplevde?

Selv feiret vi alltid jul hjemme. Besteforeldrene mine og en onkel var hos oss hvert år. Onkelen min overnattet alltid i samme antall dager.

Vi hadde faste tradisjoner for "alt" vi gjorde. Det var som å ta den samme julen om igjen, og jeg kjenner at jeg elsket det.

Jeg er skikkelig glad i julen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stor familie, og samlet så mange som mulig til å feire sammen! (inkl mine tanter og kusiner etc etc...hele ruklet!)

tradisjon å stå opp til tegnefilmene, spise middag klokka 5 og åpne gaver klokka 7. Ikkenoe av dette har forandret seg, og det er jeg kjempeglad for! Eneste forskjell er at nå spiser vi middag hjemme hos mine foreldre eller svigers (bare oss), og samles med storfamilien til julegaveåpning. Elsker det at der er mange som ler og koser seg sammen ja.

Skrevet

Vi hadde kjempe stor familie så vi feiret mange forskjellige steder i grunn, men fra jeg var 10-11 år feiret vi hjemme og ba de som ville til oss :)

Har tradisjoner rundt ALT som skjer i julen, og sånn MÅ jeg ha det fortsatt hehe, alt rundt mat, gaver, pynt og kos må være likt som da jeg var liten. Jeg er så utrolig glad i julen så jeg gleder meg over alt som har med den å gjøre :)

Gleder meg så inderlig til å se på jul i blåfjell med jenta mi hver kveld i desember, bake pepperkaker, gå på skøyter, drikke masse kakao, spise deilig julemat, og kose meg med alle jeg er glad i :)

Skrevet

Vi feiret alltid hjemme og hadde mormoren min og farmoren min hos oss. Var alltid fullt hus og full rulle=) Men også koselig og avslappet. Jeg er et utpreget julemenneske og jeg elsker førjulstiden. Da samles vi alltid en god gjeng hos mamma og pappa og baker julekaker, hører på julemusikk og koser oss. Synes julen er ekstra stas når jeg har en liten datter, og jeg gleder meg veldig til å nyte julen sammen med henne og resten av familien. I år kommer eldstebroren hjem til jul også, og det blir ekstra stas. Han har bodd rundt omkring i verden i mange år, så han har ikke alltid kommet hjem til jul. Gleder meg=)

Skrevet

Mine foreldre ble skilt da jeg var 6 år. Planen var at vi alle skulle feire jul annet hvert år hos mamma og pappa, men siden han bare var 1 og vi 5 ( 4 barn + mamma ) kom de frem til at det var bedre pappa kom til oss. Og sånn ble det.. Han feiret jul med oss helt til foreldrene hans begynte å bli så gamle at de ikke kunne reise noen sted. ( de bodde 4 timer unna, bil + et par ferger )

Så ble vi barna voksne, og min eldste søster har stort sett hatt alle på besøk. Nå har vi etterhvert blitt så mange at vi har delt oss litt. Men pappa serverer alltid middag 1.juledag. Den dagen er hellig! Og alle er invitert, mamma, nye damen hans, hennes barn ( 2 stk, men en bor i utlandet ) og vi 4 søsken med familie. Synes det er veldig kjekt at han inkluderer min mor, spesielt siden hun er alene.....

Skrevet

Jeg har prøvd og prøvd, men greier ikke å huske ei eneste jul før jeg ble 12 år gammel. Dette er faktisk veldig vanskelig for meg. Jeg elsker jula, og har laget mine egne tradisjoner med barna.

Så mine "barndomsjuler" er ikke engang et minne. Ikke engang et bilde har jeg fra alle de 12 julene jeg har "mistet".

Men jeg tror de er borte fordi de er fortrengt. Så dessverre kan jeg ikke beskrive min barndomsjul.

Men for meg representerer jula varme, hygge, kos, familiesamvær,julegrøt,pakker og kjærlighet. Og det har jeg prøvd å gi mine barn hver jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...