mammadalten :) Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Er dere hjemme hver kveld fordi barnet deres må sovne i egen seng? Hvorfor? Velger dere det? Gjorde dere dette bevisst for å ha rutiner eller prøvde dere å gjøre litt forskjellig for å venne barnet til annet? Sønnen min er snart 5 mnd, lever akkurat som før jeg men med hensyn til han da så klart - men han blir med,er med også sover der jeg er,går supert går dette videre? dere med erfaring? første gangs mamma her
Tommage♀♂ Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg har alltid hatt det sånn at vi er hjemme til kvelds. Vil at barna skal ha rutiner. Mulig de får det på din måte også, men det ville ikke funket for meg=)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 nei det er vi ikke. Eldste sover lett på sofaen eller låner en seng hos de vi er hos, og minsta sover enten ved siden av oss på sofaen eller i vogna si. Har gjort det slik helt siden eldste var baby, da hadde vi vogn med til han. Deilig å kunne være i besøk litt lengre enn kl 20
Gjest Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Når hun var baby var vi ikke så nøye med at vi MÅTTE være hjemme til leggetid hver dag. Var vi borte og tiden nærmet seg leggetid fikk hun sovne der vi var Nå derimot er det kun i helgene vi "slurver" med leggerutinen, i hverdagen MÅ vi holde den for at hun ikke skal bli sur hele dagen..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 De to eldste har sovi her og der, men nå som vi har tre er det rett og slett lettere å legge dem hjemme, ikke alle som har plass til 3 ekstra heller =P Minste kan jeg jo ta med meg overalt, kan jo sove i baggen, men hvis jeg først skal ut en tur på kvelden, synes jeg det er litt deilig å være aleine, hehe =) Ofte hvis vi er på besøk hos venner eller de hos oss, synes vi det er koselig å lage noe god mat etter at ungene er lagt, så da må de jo fint bare legge seg der vi er, har gått greit det stort sett.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Sover der vi måtte være.. iallefall før hun ble så stor at det ble vanskelig å bare la henne sovne i sofaen bak meg eller noe. hehe.
~Roskva~ Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Vi er stort sett hjemme til leggetid. Eller så planlegger vi, sånn at vi enten sover over der vi er på besøk, eller har barnevakt. Vår lille jente (9 mnd) sovner ikke ordentlig i vogna, og våkner hvis vi flytter henne - og så må vi ta hele leggerutinen på nytt. Vi har prøvd et par ganger å legge henne i vogna når hun blir trøtt, og så behandle det som en vanlig lur.. og så dra hjem og ta leggerutinene når hun våkner igjen. Men det kjøper oss bare en times tid ekstra... og ofte er det ikke verdt det.
mammadalten :) Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 klart man gjør det man må for barnet sitt, men tror det bare er vanesak skjønner ikke hvorfor alle er så opptatte av rutiner på alt hele tiden så lenge barnet er trygt glad og fornøyd
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Når han var baby (frem til 2 mnd ca) var vi ikke så nøye egentlig... Men etterhvert ville vi ha mere faste rutiner og vi har alltid mange faste ting som vi gjør kveld:) Han elsker å ha det slik, han er nå snart 1 år... Syns rutiner er utrolig viktig, men det spørs jo hvordan ungen din er da... Noen barn sover uansett liksom, det gjør ikke vår! Og vi har også fokusert på at kveldene vil vi ha hjemme med han så vi kan kose oss alle 3, bare vi liksom:) Kan tenke meg til at du syns det blir ok å gjøre slik når din beg med grøt og sånn... blir mer naturlig da å være hjemme, bade, nattpysj, lesning på senga osv:)
mammadalten :) Skrevet 21. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2008 ja han er som sagt snart 5 mnd, fullammer jeg har gjort det fra start at han er med meg ikke omvendt med som skrevet hensyn : klart det er kos som familie på 3 hjemme men så lenge han er trygg med oss, liker jeg at han blir vant med litt annet også, andre mennesker&forskjellige rutiner, alt er ikke A4 hva med anledninger,jul,nyttårsaften,ferier og sånn? livet forandres når man får barn & det er flest "hverdager" koselig det men greit de takler litt utenom det vanlige også!?
Raych Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Eldstejenta var med overalt, og sov overalt, uansett om det var på dagen eller kvelden:) Hun hadde, og har, veldig godt sovehjerte, så hun sov overalt. Etter at hun ble så stor at hun ikke kunne sove i bagen/vogna tok vi med voksiposen og la henne i den på et soverom/gjesterom:) Nummer 2 har ikke vært med så mye på kveldstid akkurat. Hun sover også like godt som nummer 1, men på grunn av at eldstejenta er 4 år kan ikke hun være med så mye om kveldene lenger. Jeg ser liksom ikke hensikten med at hun skal måtte legge seg et annet sted for så å bli med hjem senere, bare for at vi skal være ute om kvelden. Ofte drar vi ut om kvelden (trening, sosiale ting, besøk til venner etc) hver for oss, så da er jo en alltid sammen med barna:) Nesten sjelden at vi er sammen på kveldstid i uka i alle fall. Helgene er mer familieprioritert, så da kan vi heller be venner til oss.
Mor&barn Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 Det er jo forskjell på alderen, og ikke minst fra barn til barn. De er jo forskjellige personligheter, alle har forskjellige sove vaner. Frem til mini her var 6-7 mnd kunne vi ta med han overalt. Legge han i vogna uten problem. Nå som han er blitt 10 mnd er det litt værre da han er sta, og vanskelig å få til og sove om det ikke er i hans egen seng. Syntes egentlig innlegget ditt var litt merkelig ettersom barnet er bare 5 mnd og ingen absolutt er like. "barnet er med meg og ikke omvendt" ? Så barnet skriker og styrer bare når det får beskjed om det? Nei detta syntes jeg bare var merkelig!
Plutselig_gravid Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Da han var baby. Ca 0-1 år vaar jeg gjerne på besøk til langt ut på kveld. Hadde med bærebaggen og la han til å sove oppi der når klokken ble leggetid. Var lett å få til å sovne osv. uansett hvor vi var. Gikk helt fint det;)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Vi hadde henne med overalt, sent og tidlig da hun bare var en bitteliten boppebaby. Tror det var da hun var 6-7 mnd at vi innså at vi måtte forandre opplegget og heller dra hjem tidlig hver kveld, ettersom leggingen ble værre og værre iog våkenettene virkelig tiltok. For oss var det egentlig ikke noe valg, vi måtte innrette oss etter henne, for det er uansett ikke hyggelig å være ute til sent på kveld med et barn som gråter og nekter å sove.
It's all about me Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Vi har aldri stresset hjem for å rekke leggetiden eller sakt nei til en reise fordi han ikke kunne ha med sengen sin. Dette hør ført til en gutt som er enkel å legge hvor som helst og når som helst.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 De første mnd så var vi ikke så nøye på dette, da hadde vi bare med bag'n til vogna som han sov i.. Etter noen mnd så begynte vi å bli nøye på å være hjemme til leggetid, det kunne godt drøye en time elller to, men vi skulle hjem for å la han sovne i senga si.. Det har heller aldri vært noe problem for han å sovne andre steder når han vokste opp..
Slalotte Skrevet 22. september 2008 #17 Skrevet 22. september 2008 Jeg er veldig opptatt av rutiner.. Så jeg blir gal om de går rett vest en dag.. Så han sover hjemme hver natt, om ikke så har vi iallefall avtalt å sove borte.. Noe som skjer sjeldent.. Om vi er på besøk hos noen så må vi iallefall rekke hjem til kl 20.00.. hehe..
Gjest Skrevet 22. september 2008 #18 Skrevet 22. september 2008 Nei, det er vi ikke. Jeg har med meg reiseseng. Men det blir jo selvfølgelig ikke like mye farting som før.. Før så kunne jeg dra til en venninne på kvelden fordi jeg kjeda meg.. men nå blir det som regel når en blir bedt bort i helger o.l.. Men har ingen problemer med å ta med han bort.. han er utrolig tilpasningsdyktig ( høres sikkert dumt ut.... men tilpasser seg lett).. Vi har også rutiner, og det har aldri vært noe problem med soving verken her eller borte. Men vi er avhengig av å kunne ta han med oss rundt da vi har LITE barnevakt.. Han er nå 20 mnd. Og vi skal bort til helga igjen, men snuppen og reiseseng. KOmmer også til gjøre dette når nr to kommer i desember.. Må ha litt sosialt liv også.. ellers blir jeg sprø men.. jeg er veldig klar over at jeg har en enkel en.. han våkner ikke når vi drar hjem engang.. skjønner jo at folk velger å bli hjemme når de har det gående i noen timer når de kommer hjem..
Mammaen til Isak Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Vi har aldri levd et a4 liv, men som regel på vanlige hverdager har vi jo vært hjemme til leggetid uansett, men det har ikke vært noe hinder for oss om vi var borte en kveld. Han sov i vogna når han var mindre, jeg kunne bære han inn og ut av bilen og huset uten at han våknet. Når han sov så sov han Nå er han blitt for tung for meg å bære på, men om han sovner borte er det ikke noe trøbbel og komme seg hjem for å sove videre, men det skjer ikke så ofte. Han vil gjerne være våken og om han legger seg seint på lørdag sover han lenge dagen etter og er ikke sur. Men når vi er hjemmme er det fast leggetid. Han er vant med å sover borte, jeg jobbet turnus når han var liten og vi var aleine. Så det å sove hos andre gjorde han jo gjerne i allefall en natt i uka
Sunshine med småtroll:) Skrevet 22. september 2008 #20 Skrevet 22. september 2008 Nope..vi er vanligvis hjemme hver kveld (eller en av oss), men det er ikke noe hinder.Har med kveldsmat og pysj hvis vi skal bort også tar vi en lettere variant av kveldsstellet der.Enten sovner han der eller i bilen hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå