Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Det de har på Barnas hus til 99kr pr del! Bomull innerst og ull ytterst. (Steffens) Mister det effekten eller?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Mister effekten tja..... Man kan bli så varm i ull at man svetter i bomullet....noe som gjør at man egentlig går rundt og er kald.
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Etter det jeg har lest, skal det ikke være bomull innerst. Saken blir annerledes dersom barnet er atopiker etc.
Gjest Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Jenta vår er ikke spesielt glad i ull mot kroppen. Vi har derfor brukt slikt undertøy (tror det er Joha...) og det har funket bra det. Har aldri merket at hun har blitt kald eller fuktig.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Det er vel "feil" i og med at ullen helst alltid skal være innerst (bortsett fra hos de som reagerer på ull da), men vi har brukt det (fra Cubus) og det har funket kjempefint - verken kald eller våt unge )
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Jeg bruker det til mine barn, og har vært veldig fornøyd. Ideelt sett er det jo best med ull innerst mot kroppen,og det bruker jeg når det er veldig kalde dager. Vi bor på Sørlandet,og har ikke de kaldeste vinterene. Også har ikke jeg så ekstremt aktive unger, så det er sjelden de blir våte av svette. Men ulltøyet med bomull innerst er jo varmere enn vanlig bomull, så det varmer ihvertfall like godt som ull, selv om det ikke har de samme absorberende egensakene.
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Ulempen med slike plagg er at ull må vaskes på 30-40 grader, mens bomull ikke blir rent med 30-40 grader. (Hørte det på et forbrukerprogram for en stund siden).
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Men det finnes jo mange rene bomullsplagg som ikke tåler mer enn 40 grader, blir det ikke rent det da?
Canasta30 - 1 ♀ & 1 ♂ Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Vet ikke...men de sa også at all bomull skal tåle 60 grader. Jeg husker ikke hvilket program det var...beklager.
Blue Lady Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Det beste er ikke like bra som ull rett mot huden, men er mye bedre enn bare bomull
Blue Lady Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 litt feil der ja... hehe Skulle være at det ikke er like bra som ull, men bedre enn ren bomull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå