Gå til innhold

Hvilken størrelse i klær bruker dere på babyen nå?


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Her går vi fort opp i størrelser;) Har en stor gutt da, ca 9 kg. Han blir 5 måneder 1 oktober. Nå må vi opp i størrelse 74. Det står 6-9 mnd i mange av 74 klærne... Hmm, 80 blir jo neste, og det er jo 1 år! For lenge siden kjøpte jeg penklær som han kunne ha til julen, men dette passer visst nå isteden, hehe. Enten er størrelsene små eller så har jeg en veldig stor gutt:) Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jenta vår kom 15 mai. Hun veier nå ca 6400 g og er 62 cm.

Vi bruker noen klær i str 62 og en del i 68. Ikke alle klærne er like stor i str til tross for at det liksom er på cm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor veier ca 7 kg, hun er 4 mnd imorgen og bruker mest 68, men noe i 62 og noe i 74. Syns det er mange bukser som strammer altfor mye i livet, hun får store røde merker der buksestrikken er. Slik at enten fjerner jeg strikken eller jeg bruker en størrelse større. Liker det når det er romslig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff rekker jo knapt å bruke klærne før man må kjøpe nye. Begynner å lure på om klesprodusentene lurer oss. Gutten min bruker 68 - 74 og han er ikke 4 mnd ennå.( blir i slutten av mnd) Det samme gjelder for jenta mi på 5 1/2 hun bruker str 8 år i klær! Str 8 år skal vist være til unger på 128 cm, men jenta mi er 119, så da skulle de jo være for store men det er de ikke! Og klærne til minsten i str 74 skulle jo også være for store når han ikke er lengre enn 66 cm. Føler meg lurt av klesprodusentene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt blir ikke 4 mnd før 26. sept, og vi har brukt 74 i ei stund nå... Jeg skjønner heller ikke størrelsene, 6-9 mnd-størrelse allerede? Vi bruker for det meste H&M-klær vi da... Syntes systemet deres på størrelser er rart, jeg skulle kjøpe noe i 92 i gave, da var det 86/92 eller 98/104... Litt kjedli å kjøpe akkurat passe eller altfor stort... Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det også fort. Gutten vår ble 4 mnd nå 19 september og bruker 74- og det er akkurat passe nå. Han er forøvrig ganske stor da 8,6 kg og målt til 67 cm. Men siden disse størrelsene går på lengde så skulle han vel vært 74 cm da eller...? Vel- noe som ikke stemmer, men morro å kjøpe klær og se han vokse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er på str 68, har vært det ei stund nå, trodde han var veldig stor, men da er han vel helt normal da.. Perfekt er han ihvertfall.. hehe..

ikke lett å bli klok på dissa str. er klær jeg ikke har fått brukt da de har vært for små når vi har begynt med en ny str. kjedlig..

Er veldig enig i at buksene ofte er altfor trange i livet, så jeg har bare lagt de bort, er litt dumt med sett...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor stor jenta mi er nå, for har ikke veid henne på 1 mnd, men hun ligger ikke over gjennomsnittet i hvert fall. Hun bruker stort sett 68, men også noe i 62 og et par bodyer i str.70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor gutt du har ja, Simba:) Har akkurat vært på kontroll med S.- hun er jo 5.5 mnd siden hun kom for tidlig. Men hun har spist seg bra opp og veier nå akkurat det gjennomsnittlige for hennes alder (til tross for at hun var prematur); 7.2 kg. og 64 cm. Hun bruker str 68, men må nok snart opp i 74. Det stemmer jo mer med str, ettersom hun straks er 6 mnd.

 

Ellers enig med kvikklunsj- mye som strammer veldig rundt magen, mistenker at det er med på å frembringe gulping. Bruker mye sparkebukser vi nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner heller ikke disse størrelsene.. det varierer VELDIG fra butikk til butikk... Men min gutt har iallefall stort hode.. for her passa 9-12 mnd lue til han.. hehe.. glad jeg kjøpte den størrelsen.. kjøpte den på lille martine i trheim.. såå fin så nå gleder jeg meg til vintern kommer så man kan ha den på.. hehe.. Ellers så kjøpte jeg en fin stikkedrakt også.. i størrelse 68.. skulle være fra 6-9 mnd står det.. gutten er 4 mnd å den passer perfekt liksom.. hehe.. håper nestn at vekstn stagnerer litt såpass man får brukt litt av klærne man har kjøpt...men så er han rimelig stor også.. var jo 7700 og 64cm når han var 3 mnd og 2uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yngstemann i Mai klubben bruker for det meste 62 ,men tok på han body i 68 i dag... og den passet i grunn bedre enn 62. Så da er det bare å bytte klær igjen:) Han var 6880 på 3 mnd. kontrollen. Blir 4 mnd. den 31 september:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du har yngstemann i mai-klubben, jeg tror jeg har eldste:) (som er født i MAI da). Vet flere kom i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store gutter dette :) Vi har brukt 74 en stund, og går over til 80. Var på 4 mnd kontroll forrige uke og da veide han 10,5 kg, så han er svær for alderen sin.... men regner med at vekta stopper opp litt nå - er jo fryktelig å se at han kun får brukt klærne sine littegrann før det er for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store flotte barn dere har. Gutten vår er 4 mnd 30 mai og for to uker siden veide han 6550 og var 61 cm lang. Vi bruker helst str. 62 et par plagg i 68 og et par ullbodyer i str. 70, men 74 er ennå utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...