Reveenka Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 En venn av familien har kjæresten sin og deres nyfødte i Italia, men forteller at kjæresten sier hun og babyen ikke kan komme hit ennå fordi babyen bare er to uker gammel og ikke får fly ennå. De skal fly med SAS, noen som vet om dette stemmer?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 jeg vet ikke, men bror fly hit med sin fra bergen og han var nok mindre en 2 uker tror jeg. men om mor bruker det som unskyldning fordi hun er redd/usikker så er det vel bare og akseptere?
Reveenka Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Takk for svar! Tror nok ikke mor er redd eller usikker, snarere uvillig til å komme, desverre...
* 5 om dagen * Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt var 2 uker,at det er fra da de kan være med på fly. men de må ha pass,uannsett alder...men er vel lett med sånne små som sover mye :-)) og ikke de som er fra 7-8 mnd og oppover...hehe...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 hm... jeg hadde ikke reist så langt med en så liten.. hehe.. men nå var jeg ekstremt stolt over og klare og komme meg til senteret etter 2 dager... hehe.. hm.. kan ikke far reise ned? det burde være enklest, han har jo krav på 2 uker fri, uten lønn riktig nok. hm.. nei jeg vet ikke deres historie og det kan godt hende du har helt rett, men jeg vet at det ikke lønner seg og krangle med en nybakt mamma om hva hun burde og ikke burde gjøre. jeg var ihvertfall veldig vrang på den tiden ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 ja selvsakt. pass, det trengte jo ikke bror. hm.. vet ikke hvor lang tid det tar og skaffe pass eller personnr der nede jeg.
Bunnies by night Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Jeg kjenner jo ikke til bakgrunnshistorien her - men jeg ville bare si at jeg aldri i verden hadde satt meg i et fly eller dratt avgårde med en baby på to uker. Jeg var sliten etter fødselen og hadde i bunn og grunn mest behov for å bare være mor, far og baby de første ukene etter fødsel:) Jeg synes stort sett at mor skal få legge listen der hun ønsker akkurat i barseltiden. Noen orker mye og synes det er stas å vise frem baby, andre ønsker å få ta det mer med ro og synes det er en påkjenning å måtte ha besøk og være på besøk. Men som sagt jeg kjenner jo ikke til historien - men husker godt hvordan det var å være nybakt mor:)
Reveenka Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 I denne historien er nok kanskje passet den støsrste hindringen.... Mor er nigeriansk, og dro til Italia i uke 15 for å bo med en venninne siden det var bedre fødselsomsorg og billigere å føde i Italia for henne siden hun ikke hadde rett til fri helsehjelp i Norge. Far har ikke sett henne siden hun dro, men har et bilde av en baby som ble sendt til mobilen hans etter at babyen var født. Han har nok sendt nok penger til Italia de siste månedene til at hun kunne ha født fire ganger på et norsk sykehus.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Jenta vår var 9 dager første gang hun var med i fly, dette var innenlands.
~\/ero~ Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Er ikke helt sikker på hvordan reglene er, de varierer nok for de ulike flyselskapene. Men lillegutt var bare 10 dager da han reiste med fly første gang. Det var i fra tyrkia til norge.
Zikosu og William Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 unnskyld,unnskyld,unnskyld...men jeg klarer bare ikke å la være... spebarn kan fly når helvete fryser over.... var det første som datt inn i hodet mitt når jeg leste trådtittelen...hehe... trøtt humor nå....
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 Det er ingen regler for når de kan fly. Vi fløy med frøkna da hun var 2,5 uke og det gikk greit det. Var med SAS
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. september 2008 #14 Skrevet 21. september 2008 Er vel ingen grenser for når de kan fly, men hvis babyen skal fra Italia til Norge, så bør jo ungen få pass først! Vet ikke hvordan det er ettersom mor er Nigeriansk?
MintCondition Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Trenger ikke pass så lenge de har fødselsattest.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 Hei Reven... ha ha ha ha kan spebarn fly da???? Mine hadde ikke vinger;-)) Og nei, du mener i fly du....hahahaha. Vet ikke jeg, men mine har flydd til utland da de var 9 uker og 5 uker. Søsteren min fløy innlands med en på 2 uker... Tror ikke det er noen grense, og så greit å fly med en så liten da:-) Mye greiere enn med en på 2 vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå