UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Sier guttungen og peker på ei mørkhuda dame foran oss i køen. Sier alltid "han" om alle, men vi må visst ta oss en ny prat om at folk kan ha forskjellig hudfarge =) *passe flaut*
Den Blå Engel Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Skjønner at det var flaut, ja! Men får vel forutsette at folk har evnen til å se humoren i det når det kommer fra et lite barn.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 *knis* Passet en jente når jeg var au-pair i usa som var fosterbarn i en hvit familie, og hun var en god blanding av meksikansk, afro american og indianer. For å kunne identifisere seg litt med hudfargen sin kjøpte vi en mørk dukke til henne.. Hun tok den, så på oss og sa.. DIRTY! Og gikk for å vaske av dukken.. *kremt*
Gjest Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Oi dæven da hadde jeg blitt flau :-S hørte hun det da? Tuppa har heldigvis mange forskjellige mennesker i barnehagen så hun er godt vandt med at folk har forskjellig hudfarge og også at noen går med hijab for eks Funksjonshemmede derimot har vi hatt noen pinlige komentarer om *huff*
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 Ja, han er vel ikke den første som har sagt noe lignende...blei egentlig mest overraska over min egen reaksjon, at jeg blei så flau, istedenfor å bare fortelle han rolig at folk har forskjellig farge på huden =P
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2008 Han sa det ganske høyt, men er ikke sikker på om dama var oppmerksom på han(hu stod å betalte) - reagerte i alle fall ikke =P
cherry coke Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Hehehe...jenta mi på 3 har faktisk aldri kommentert hudfarge ennå.
cherry coke Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Heller ikke funksjonshemming, størrelse ol. Hun omgås så mange forskjellige menesker hver dag at jeg ikke tror hun reagerer på det. MEN, ser hun menn med mye skjegg, da er det julenissen=)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2008 Gutten min blir 4 i desember, så ikke sikkert du slipper unna du heller =P Hehe!
cherry coke Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Hehehe, spørs det=) Får håpe jeg slippe!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Lille er så opptatt av hijab om dagen hun, og hver gang hun ser en dame med tørke så roper hun hijaaaaab! hiiijaaaab! Samme om det er en norsk bondekone med skaut eller en burka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå