Gå til innhold

Peiling på katt?

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på en katt jeg så på utstilling en gang som var helt nydelig. Husker selvsagt ikke hva rasen het, så prøver å finne bilder på nett, uten resultat så langt. Finnes det sider med raseoversikt?

Om flaksen er her, så var det en stor katt, den var grå, og hadde ikke spesielle ører eller snute feks, "bare" en katt. Men det som var så fasinerende var pelsen, den var forholdsvis korthåret, men pelsen var så tett at den sto ut fra kroppen. Og den var så myk og god å ta i at *sukk* Noen som aner hva slags katt jeg snakker om? Innbiller meg at den hadde et stedsnavn eller land i navnet, som "tibetansk ..." eller "mongolsk ...! om dere skjønner. Og nei, det var ingen av de "vanlige" som perser, maine coon, ragdoll osv.

Snakket med hun som hadde den, og det var ganske så få av sorten her slik jeg forsto.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hva de heter, ønsket meg slik en en gang. De har litt ekstra rundt ansikt, nesten umerkelig, og veldig tett. Ser nesten ut som en vanlig katt.

Skrevet

sorry, nå ser jeg at du skrev det IKKE var det ;o)

Skrevet

Sibirkatt er for lodden, eller langhåret, vanskelig å beskrive, men hos sibirkatt er pelsen mer ujevn. På den jeg leter etter var det som om den var født med alt for ye hår, også var det klippet helt jevnt.. Har vært inne på britisk korthår, men de er for runde i ansiktet.

Hehe, sverget at en slik skulle jeg ha den gang, men ikke så lett når jeg ikke finner den igjen. Ikke det at jeg skal kjøpe noe katt nå da, en fint å finne ut av det før det går helt i glemmeboken. :-p

Skrevet

Abyssinian

American Bobtail

American Curl

American Shorthair

American Wirehair

Balinese

Birman

Bombay

British Shorthair

Burmese

Chartreux

Colorpoint Shorthair

Cornish Rex

Devon Rex

Egyptian Mau

European Burmese

Exotic

Havana Brown

Japanese Bobtail

Javanese

Korat

LaPerm

Maine Coon

Manx

Norwegian Forest Cat

Ocicat

Oriental

Persian

RagaMuffin

Ragdoll

Russian Blue

Scottish Fold

Selkirk Rex

Siamese

Siberian

Singapura

Somali

Sphynx

Tonkinese

Turkish Angora

Turkish Van

Skrevet

Maine Coon er det ikke, selv om de er nyyydelige de og (digger størrelsen!), og britisk korthor er det heller ikke, som sagt. Eller, det kunne vært det, men ansiktet er mye rundere enn det var, den katten jeg så hadde ikke slike store øyne heller. Også kom jeg på, halen er heller ikke bustete, bare veldig tett, lang og slank og tett i tett med korte hår.

Skrevet

Takktakk!

Nærmer meg, har funnet fargen da, samme farge som Russisk Blå, men ikke samme katta. :-p

Hmm...lurer nesten på om det kan ha vært noe veeeldig spesielt, bakgårdsmix eller noe. Men hun sa jo navnet på rasen da. Eller, det kan ha vært en som skulle sett annerledes ut da. :-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...