Regnbuens barn™ . Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Iflg et familiemedlem av meg så var visst ikke det en fin ting å gjøre, vi er begge venner av hun som mistet barnet. Jeg kjenner familien til hun som mistet, veldig godt og har god kontakt med hun som mistet, men ikke hyppig kontakt med henne.. Jeg ønsker å sende blomster og si noen fine ord om at jeg tenker på henne. Hva syns dere?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Vanskelig problemstilling dette. Det er jo viktig at hun føler hun har noen rundt seg som bryr seg, jeg ville kanskje sendt et kort i allefall ,kanskje bare skrevet jeg tenker på deg eller noe lignende. Send blomster om du føler det er det riktige for deg.
Regnbuens barn™ . Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Hun har hatt minnestund og barnet skal begraves snart, vil ikke være uhøflig som ikke gir lyd fra meg fordi jeg ikke tør å ringe henne., men samtidig vil jeg ikke være overveldende på henne om du forstår.. vanskelig.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Om barnet skal begraves ville jeg nok sendt blomster, ja. Kanskje ikke til kirka, men hjem til henne.
blond Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Jeg skjønner deg godt! Det er en vanskelig balansegang og man vet aldri helt hvordan andre oppfatter ting.Det beste er å følge magefølelsen sin og stole på at den viser vei. Om du tabber deg ut får du heller be om unnskyldning. Min erfaring er at ting blir vanskelig når man tenker for mye, men hvis man kjenner etter hva som er rett for en selv så blir de enklere. At hun var kommet til uke 20 synes jeg er uvesentlig. Hun sørger over barnet og det er det viktige.
Gjest vaskepott Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Du kan jo besøke henne og ta med blomster?
Tokatter_USA Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg kan ikke skjønne at blomster ikke skal være passende.
Regnbuens barn™ . Skrevet 22. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2008 Vil gjerne besøke henne, men ønsker ikke å trenge meg på enda, jeg snakket med moren hennes igår som fortalte meg at hun styret veldig med begravelsen og slikt, men at hun sikkert ville bli glad for blomster. Jeg har lyst til å vise at vi tenker på henne, men ikke være påtrengende, det ligger en historie bak denne damen med MEGET vanskelige ting rundt sv skap, så derfor er dette ekstra trist.. Huff. Jeg tror jeg blir å bestille blomster ja... Tusen takk jenter!
2 små orkaner Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Jeg satte i hvert fall veldig pris på de blomster vi fikk da vi mistet. Jeg tok det som et tegn på at folk bryde seg. Like viktig om enn ikke viktigere er å følge opp på din "henvendelse". Spør om babyen og la henne snakke når hun ønsker (om hun ønsker). Er som oftest mye oppmerksomhet i begynnelsen og etterhvert er det som om alle glemmer. Føler med din venn.
Regnbuens barn™ . Skrevet 22. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2008 Nå har jeg bestilt blomster som blir levert idag, for meg så er det veldig naturlig å sende blomster, fikk bare litt delte meninger fra enkelte familiemedlemmer.. en som mente det ikke var kjekt å få blomster i en slik situasjon. Jeg ville personlig selv satt stor pris på at noen viste slik omtanke om jeg mistet selv, det er ikke alltid lett at venner kommer på besøk i en så prikær situasjon, og da er det en fin måte å vise medfølelse på uten å trenge seg på, syns heller det er uhøflig å ikke gjøre noe! Barnet skal jo begraves og det har allerede vært minnestund med prest. Tusen takk jenter, skal nok passe på å følge hun opp etter begravelsen;-) takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå