Gå til innhold

Noen som har tenkt på dette? Eller vet dette?


supernint

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først litt info:)

Jeg vet godt når jeg sist hadde mens( 15 aug), men har hatt varierende syklus på mellom 25-28 dager.

 

Har funnet ut ved hjelp av babyverden at jeg har termin 22 mai. Tok da utgangspunkt i 26 dagers syklus, siden det var det jeg hadde mnd før jeg ble gravid.

 

Men er jo som sagt ikke hundre prosent sikkert på syklus den mnd jeg ble gravid. Kan jo ta feil med alt fra 1-5 dager. Jeg fikk nemlig positiv graviditetstest 24 dager etter første dag av siste mens.

 

Jeg har tenkt meg på tidlig UL i uke 10. Får man da vite eksakt termindato?

 

Og bruker denne å være veldig forskjellig fra den man får på ordinær UL?

 

Håper noen kan gi meg svar....

Kanskje det er flere som tenker på akkurat dette også..:)

 

hilsen ei som kanskje er 5+4....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selv om du får en eksakt termindato, så er det jo uansett +/- 14 dager! Ingen kan si akkurat på dagen når barnet kommer, det kommer når det er klar for det. Dessuten så er det jo veldig vanskelig å være sikker på akkurat når det ble unnfanget... Så noen dager til eller fra har vel egentlig ikke så veldig mye å si, men jeg skjønner godt at du har lyst å vite det da :) Tenkte veldig mye på dette selv i første svangerskap, og var veldig nøye på å telle dager. Ble sur hver gang jordmora talte 2-3 dager for lite... :) jeg var ikke 23+3 jeg var jo 23+5! Arrgh ;)

 

Men når du er på tidlig UL så ser de jo hvor gammelt fosteret er. Har bestilt tidlig UL selv, så får jeg se om alt er bra og hvor langt jeg har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan aldri vite helt nøyaktig, ikke en gang om du har helt regelmessig mens - du vet jo sjelden akkurat når el var, selv om du tror du visste det... :)

 

Jeg fikk vite termindato på ul i uke 7. Den er 4 dager forskjellig fra min egen, som jeg var ganske sikker på pga. el-tester denne syklusen. Hva de endelig blir er jo ikke godt å si, og spiller heller ikke så stor rolle, siden det uansett er +- 14 dager. Og om den er forskjellig fra ordinær ul vet jeg ikke før i desember, når jeg har min... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...