Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Jeg har ikke fått kjøpt meg det enda, fant ut på fredag at eg er gravid! Skal rett på apoteket i morgen i lunsjen å kjøpe!! Men nå tror vi eg er ca 1 mnd på veg, kan eg har gjort skader på den lille?? Sist gang begynnte eg å ta folat etter eg blei gravid, men en venninde av meg sa at nokon ho kjendte hadde fått et barn med ganespalte pga at mammaen ikke hadde tatt folat fra beg av... Engstelig eg no!!
atbjenta Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Oysann da.. Da kan jeg trøste deg med at jeg tok ikke folat med første mann.. Og han er helt frisk og fin:D Men nå har jeg begynt med folat og Omega 3.. Hun som var på helsekost sa at Omega 3 er veldig viktig å få i seg, pga barnet tar i seg masse fett.. og derfor blir vi trøtte og slapp:S Og når den lille har kommet ut og vi ammer.. så forsvinner masse av fettet. og tar vi omega 3 slipper vi den ammetåka og alt det der. Så når har jeg hengt opp lapp på kjøleskapet: HUSK PILLENE DINE:D
Baby<3 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 oi, er det så viktig med Folat? legen har aldri nevnt dette for meg, bare ei vennine som sa hun gikk på det. forige gang rakk jeg ikke, for da var jeg allerede 11 uker... Men er det for sent for meg å begynne nå? er uke 7... Har det noe å si?
anjaslilje Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 bedre sent enn aldri man skal ta folat frem til uke 12.
Svale <3 Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Tok folat en stund før vi begynte å prøve.. Men er sikkert bedre å begynne nå, enn aldri. Hvis man kan minske risikoen for ryggmargsbrokk, er jo det veldig greit.
to_tette? Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 hvis alle tar folat kan antall barn som fødes med ryggmargsbrokk reduseres med 50%, har jeg lest et sted. Det går helt sikkert bra hvis du begynner på det med en gang, sannsynligvis går det helt fint uansett. I løpet av 6. svangerskapsuke lukker nevralrøret seg, da er folat viktig. Så løp og kjøp i morgen, da er det sikkert tidsnok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå