Gå til innhold

ABC, Ullevål, Bærum?


Maren og snella

Anbefalte innlegg

God aften :-)

Jeg vet dette er litt tidlig å begynne å tenke på, men jeg klarer ikke la være.

Hvor føde? Jeg vet at mange som bor på Oslo vest blir sendt ut til Bærum, men jeg vet ikke helt om jeg vil det. Har vært så mye på Ullevål de siste månedene at jeg begynner å bli vant med det sykehuset (i den grad det er mulig).

 

Har tenkt litt på å søke ABC klinikken, men gubben er ikke så veldig for det. Tenker på å be dem om en rundvisning før jeg eventuelt søker.

 

Er det fler enn meg som har gjort seg opp tanker om dette enda?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at man må søke veldig tidlig for plass på ABC, type omtrent i det man finner ut at man er gravid. Om man vil føde i "vanlig" avdeling så søker fastlegen for deg.

Jeg skal til legen i morgen, skal forhøre meg om hva han har å si om ABC og at jeg evt vil føde på Ullevål.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk fødeplass for en uke siden og jeg er bare 9 uker på vei (i morgen).

 

Skrev brev til Rikshospitalet dit jeg ville, fordi jeg har hatt noen svært dårlige erfaringer med Ullevål siste året. (uten at jeg skal gå inn på detaljer og skremme noen) Fem dager senere fikk jeg et hyggelig brev med masse info og til og med UL dag i slutten av november: ) Veldig glad og lettet, ser frem imot å føde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fødte på ullevål i des. 06. Ble i allefall tatt godt varepå, og husker det var utrolig godt å være sammen med mannen og lille nurket på hotell avd. i dagene etterpå.. Følte også det var godt å vite at de har barnelege og nyfødt avd. der, noe de ikke har på Bærum...Nå venter vi nr. 2 og har flyttet nordover, så det blir ikke Ullevål på oss denne gangen.

Lykke til med valget :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt litt med leger og google. Jeg har igrunnen bestemt meg for å søke ABC :) Virker som ett fint sted å føde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...