Gå til innhold

Hva synes dere ang besteforeldre/passing/alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besteforeldrene her vil gjerne ha med seg barnet vårt på hytta ca 1 times kjøring fra omverden.

Men jeg vet at de alltid MÅ drikke alkohol, virker som om de ikke klarer en dag uten et glass her eller et glass der!

Og måten de uttrykker seg ang alkohol høres ut som om det er nødvendig for å ha det gøy/slappe av!

Pga av dette så vil jeg aldri sende barna mine på hytta med de, er ikke fortrolig med den tanken.

Høres kanskje håpløst ut men har ikke noe godt forhold til alkohol.

Men har ikke noe problem med at samboer tar seg et glass øl el.l når vi sitter hjemme i helgene. Evt besøket. Så lenge alt forholder seg rolig og de ikke blir beruset såer dte greit.

Så vil at barna skal få et sunt forhold til alkohol, det er ikke det.

Men vil ikke sende barna mine i skogen hvis det skal drikkes alkohol. Og uten at jeg er der. Vet svigers tar null hensyn til folk rundt seg når de får litt innabords.

Og det er ikke vi som spør om barnepass, det er de som maser til enhver tid.

Og jeg vil ikke sende bort barna mine! Er det så fælt at noen ikke vil det??

Hvis de vil passe de når de blir klar for det og jeg fortrolig med tanken så kan de være hjemme?

Mulig jeg/vi forandrer syn når de blir eldre men nå vil jeg tilbringe mest tid med barna mine selv, blir fort nok voksne.

Barnet er snart 1 år.

Er jeg så fæl som vil det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler vel mer om hvordan de oppfører seg når de har drukket. Hvis de mister hemninger og ikke er i stand til å ta seg skikkelig av barnet er jeg helt enig. Men jeg har ingen problemer med å sende ungen min til både mine foreldre og svigerforeldrene mine. Vet at det blir tatt et glass og to begge plasser, men vet at de kan passe grensene....

Det handler vel mest om det. I min familie er det ingen lørdagsfyll og ingen forandrer personlighet. Men de tar seg gjerne et glass både lørdag og søndag og mandag og tirsdag og onsdag og fredag.

Skrevet

Svigerfar eier ikke sine begrensninger og blir veldig brøytende, høyrøstet,kan virke vedlig skremmende, og tar lite hensyn til omverden bagateliserer som feks( la de gråte, tar ikke skade av det)

Som feks babyen vår deiset hodet i gulvet en gang og da reiste jeg meg rolig opp og spurte om det gikk bra og strøk litt på hodet siden babyen gråt men svigerfar sa bare høyt og hånlig: herlighet det er jo ikke noe farlig. Jeg er jo fullstendig klar over det, men det er jo ikke noe godt å deise hodet i gulvet uansett str.

Men svigermor blir ikke så forandret før det er mye innabords.

Men jeg tenker uansett: Hvis det virkelig er SÅÅ vanskelig å avstå fra alkohol når DE selv vil passe barna så får det heller være altså!

Mener det er liten pris å betale. Kan jo drikke alle andre dagene i året om nødvendig.

Skrevet

Det var jeg som svarte sist. Hvis det er på den måte så synes jeg at du skal la det være. Ingen vits å sitte nervøs hjemme å lure på hvordan det går. Hos oss stopper de etter et par glass.

Skrevet

Jeg er enig med deg, ville ikke sendt ungene 1 times kjøring fra omverden med besteforeldre som kanskje har en snev av alkoholisme.

Har svigerforeldre som er slik du beskriver svigerforeldrene dine. Nå bor de 12 timers kjøring fra oss, så det har aldri vært et tema her, håper det aldri blir det heller. Svigermor har all familie i nærheten av oss, så det kan jo bli et tema før eller siden.

Støtter deg fullt. Vi drikker aldri begge 2 her hjemme heller, en av oss (stort sett meg) er alltid edru. Med mindre vi har vært ute, men da overnatter barnevakten, så da har vi ikke ansvaret før langt utpå morran alene.

Skrevet

Godt å få medhold av dere for det virker som svigers blir oppriktig fornærmet over at vi ikke vil sende med de barna.

For det første trenger vi ikke barnevakt (men som du over her sier så vil jeg helst at barnevakten overnatter hos oss om vi trenger barnevakt) og for det andre er jeg ikke trygg på å sende de på hytta!

Takk for at dere forstår!

Skrevet

Faren min drikker også mer enn det som er vanlig, og blir noe brautende... Det er helt uaktuelt for meg å ha med barna i slike selskap der det finnes risk for at det blir for mye alkohol. Er vi sammen et sted og han blir beruset, drar vi hjem. Det er både sambo og jeg enige i. Det er TOTALT UAKTUELT å la ungene overnatte der, dra på ferie sammen med eller bare være alene sammen med han og samboeren. Når de blir eldre er det bare mye verre og enda mindre aktuelt, for da forstår jo barnet selv hva som foregår, og det er faktisk direkte skadelig. (Egen erfaring) Skjønner ikke at du engang vurderer det...

Skrevet

Nei, skjønner ikke selv at jeg vurderer det, men jeg er så pysete når det kommer til å si i fra så jeg unngår virkelig hele settingen der de spør. Bare overser det hele. Jobber med å bli tøffere og klarere med å si ifra.

Også er det jo det at de bagateliserer hele greia, mener jeg ikke har noen tollerandse for dette osv. Har absolutt ingen respekt for hva jeg/vi ønsker.

De ser jo selvfølgelig ikke problemet selv, kanskje ikke så rart når de låste barnat inn på sine rom nr de var små og de skulle ha nabofest o.l.

Har selv opplevd fyll på nært hold og det setter seg i minnet,så jeg misstrives virkelig blant fulle folk, har også opplevd sunt alkoholvett og det er det ingenting å si på.

Kan gi dere et eks: Julen 2007 var svigerfar og mor fullest av alle som var til stede, satt og snøvlet og hang over bordet. Mens deres barn var kun i fin form og koste seg.(var kun voksne til stede) Synes det var tragisk og dette er ikke en tradisjon/opplevelse jeg vil at mine barn skal oppleve.

(vet jo selvfølgelig ikke hvordan de oppførerr seg når barn blir med i

julefeiring, men hvis dette blir tilfelle så blir det siste gang.)

Huff, de blir helt fordragelig i fyllerus. Kanskje litt ekstra siden jeg hater det så innmari fra før, men jeg vil at mine barn skal få et sunt alkohol vett og ikke få varige mên pga usunt alkoholvett.

Veldig vanskelig situasjon, vil jo uansett bli sure miner. Fordi de nekter jo å se problemet, og jeg stoler ikke på de om de sier at nei, alkohol blir det ikke. For de ser ikke problemet med 1-2-3 øl, vinglass.

Ser jo på barna deres at de ikke har noe sunt alkoholvett. Forøverig hele øverige familien og .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...