Gå til innhold

tar alle her inne folat nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja begynte for ei uke siden jeg også. Gjordce ikke det med første, og hun fikk leppe/kjeve spalte som de mente kunne skyldes at jeg ikke hadde tatt folat

Skrevet

Jeg gjør det ikke :/ Ennå iallefall.. Blir så sinnsykt kvalm (for en eller annen merkelig grunn).. Men skal selvfølgelig gjøre det når jeg finner ut at jeg er gravid!

Skrevet

Hei... Jeg får kjempediaree av det... Kommer til å prøve å ta det igjen hvis jeg blir gravid, men ikke før. Mulig jeg er dårlig mor, men jeg kan umulig gå på jobb hvis jeg skal løpe frem og tilbake på do hele tiden...

Skrevet

tar også folat og omega 3, kombinasjonspakke

Skrevet

Jeg tar colett sin b-vitamin og folat. det er egentlig for lite folat etter hva som er anbefalt (200mg), men den påvirker ikke magen så mye som den med 400mg gjorde. og jeg tenker da at litt er bedre enn ingenting. Når jeg blir gravid skal jeg gå over til den på 400mg selvfølgelig.

Skrevet

eg tar ikkje enda, venter til eg er gravid, viss eg blir det:)

Skrevet

jeg har tattt folat i noen mnd nå.. ha vell tatt en ca 60-70 tab. er 100 i et glass. hva skal jeg gjøre når jeg har spist opp det glasset??? skal jek kjøpe et nytt og fortsette eller holder det å spise et glass???

Skrevet

Kjøp nytt glass og ta ihvertfall folat hele første trimester! Selv tok jeg folat hele forrige svangerskap, og også mens jeg fullammet. Kjøpte det kosttilskuddet som het "gravid", for der var det mye annet lurt også, feks kalsium.

Utdrag fra lommelegen:

Det anbefales at alle kvinner som planlegger graviditet tar folat, aller helst fra før svangerskapet, og frem til fullførte 3 måneder av graviditeten.

Lukkingen av ryggmargen skjer tidlig i svangerskapet. Dersom du ikke har tatt folattilskudd før graviditeten, er det derfor viktig at du kommer i gang med tilskudd så snart som mulig når du får vite at du er gravid.

Resten av svangerskapet: Det er de første ukene i svangerskapet at det er ekstra viktig med folat. Men også gjennom resten av svangerskapet og i ammeperioden kan det lønne seg å ta folattilskudd.

Skrevet

Jepp, tatt det siden juni..

Skrevet

Jepp. har kjøpt de vitaminene som heter Gravid, de er med folat og ellers det man trenger før og under graviditeten :-)

Skrevet

Tar Gravitamin som inneholder folat. Begynte sånn smått i juli, men så har jeg vært litt dårlig til å huske på de. Men siste mnd har jeg tatt hver dag. Nå er de en del av morgenrutinen :-) Godt å ha det innarbeidet før graviditeten. Sist knotet jeg bare og glemte de hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...