Gå til innhold

Festing av egg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

under tips står det:

Dette er nok det sikreste tegnet, men mange får en mens-lignende blødning når egget fester seg. Denne er gjerne svakere enn ellers, ofte bare en dag eller to med litt blodig utflod.

Kan også komme av: Vekttap, stress, hormonelle forstyrrelser, rester av hormoner etter p-pillebruk.

Når er det norm at egget fester seg? Altså dager etter samleie.

Jeg har nemlig hatt svak blødning som blodig utflod men skal ikke ha mensen før om 2 uker ca. Dvs hadde mensen sist, så da tok jeg ikke noen test, så nå fikk jeg litt forhåpninger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egget skal feste seg 6 - 8 dager etter EL.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Da er det vel ikke det da...vente å se... nå ble det enda mer spennende å vente på mensen, som forhåpentligvis IKKE kommer:)

Skrevet

Det er veldig individuelt og jeg har lest (på amerikanske nettsider) at det kan gå hele 10-14 dager også...men, det mest normale er nok 6-8 dg.

Skrevet

Okey, hadde håpet det skulle være rundt 4 dager, he he.

Skrevet

tror nok det kan skje det også, men mener at egget vanligvis bruker 4-6 dager på veien ned i livmoren. Noen andre får korrigere meg om jeg tar feil.

Skrevet

Men snakker vi nå om dager etter EL eller samleie? For jeg har ikke peiling på når jeg har/hadde/skal ha eggløsning

Skrevet

Høres ut som om du har hatt eggløsningsblødning, synes jeg! Ut ifra tiden passer det bra - 2 uker før mensen kommer ca.

Utdrag fra pernille.info:

Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da.

Det forårsakes av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen.

Skrevet

Tusen takk for svar alle! Kan stemme med EL blødning ja med tiden 2 uker ja. Da får vi bare fortsette å jobbe med saken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...