Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 som kanskje er annerledes eller "rare" som mange syns.. Har dere virkelig ikke tenkt på at det kanskje sårer folk? Og tenk litt på hva slags inntrykk barna deres får! Barn forstår relativt mye i visse aldere, og fordommer kan lett overføres.. Tror vi har et ganske normalt, men gammeldags navn på vår sønn! SKJERPINGS damer! La nå jaggu folk få velge de navna de vil uten at dere skal legge dere oppi alt!
Gjest Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Enig med du:-) Vært i Roma ennå, forresten?
Gjest Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Herlighet... Er da relativt stor forskjell på hva man skrive her og hva man sier foran barna sine..? I allefall for meg! Hvis folk blir såret av sånt så tror jeg ikke de bør oppholde seg på denne type nettsider egentlig (uten å forsvare drittslenging)
Gjest Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Hei Bammemamma.. Nei, reiser 6.november Gleder meg ekstremt
Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Naturligvis er det forskjell, Spetakkel, men jeg mener at sånt handler i grunnen om vanlig dannelse. Om man ikke har noe pent å s, kan man la være å si det. Ihvertfall på et "offentlig" sted som dette.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Kos dere masse! Send et reisebrev til oss på dib når du kommer hjem! Syyyk av misunnelse!
Gjest Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Ja, jeg er jo enig i det, og har ikke sansen for tråder med direkte uthenging, men det er jo ikke sjelden folk her inne spør hva andre syns om navnevalgene deres, men ikke tåler at noen er kritiske.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Ei dame i barnehagen til lille som også har barn der, spurte hva Lille het og når jeg svarte så sa hun RETT forran Lille.. jøss så rart navn du har da!! Jeg ble helt paff jeg, går det ann å være så idiotisk? Ikke rart unger lærer seg å mobbe andre barn med sånne foreldre... Ble ikke såret da men..
Gjest Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Hårfine balanseganger på steder som dette, hi-hi. Ikke noe for hverken udannede eller sarte sjeler, egentlig. Og da er det vel kanskje ikke så mange igjen å diskutere med, når alt kommer til alt.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 He he, ikke sant.. ;-) Jeg skal innrømme at jeg i alle fall er mye mer direkte her enn i RL (men prøver å unngå å være direkte sårende)
Gjest Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 Er ikke rart at barn mobber barn nei..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. september 2008 #14 Skrevet 21. september 2008 Om folk her inne spør om hva andre synes om et navn, så er jeg ærlig. Om de ikke tåler det så får de la være å spørre. Men om folk ikke spør selv, så holder jeg heller kjeft dersom jeg synes navnet er rart. Litt folkeskikk har jeg lært..
Frøken Løken Skrevet 21. september 2008 #15 Skrevet 21. september 2008 Eg kritiserer aldri eit barn sitt navn til foreldra eller ungen det gjeld. Men om nokon på DIB spør om andre si meining så svarer eg. Om eg syns det er stygt så seier eg det.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. september 2008 #16 Skrevet 21. september 2008 Når noen spør hva en mener om et navn, syns jeg det er greit å være ærlig. Men når noen sier hva de skal kalle barnet sitt, og noen andre ikke liker det, syns jeg de skal holde kjeft. Man har forskjellig smak. Har en kamerat som sa at navnet til jenta vår var stygt, selv om det er helt vanlig. Ble litt såret da, men valgte å overse kommentaren. Mannen min tok det litt tyngre, og ville bytte navn. Men hun fikk nå navnet sitt likevel. Det som er det verste, er at jeg syns at navnet til sønnen til denne kameraten er dritstygt, men når han ikke har bedt om min mening, lar jeg ham faktisk kalle barnet sitt hva han vil.
overkill Skrevet 21. september 2008 #17 Skrevet 21. september 2008 Born les ikkje på dib. I verklegheita er ikkje dette eit problem for meg då eg rett og slett ikkje kjenner mennesker som vel evneveike namn på borna sine. I så måte har dib verkeleg utvida horisonten min...
Gjest -<<- Skrevet 21. september 2008 #18 Skrevet 21. september 2008 De fleste som gjør det her, gjør det vel som respons på at noen spør hva man synes om navnet? Jeg synes f.eks Emiil høres vanvittig ut (Emilé også, som mange foreslo som et solid alternativ). Klart jeg sier det når noen tenker å bruke navnet og spør her. I den virkelige verden har jeg aldri noensinne opplevd at folk sier noe annet enn at navnet er fint eller bare "ok" når de presenteres for navnet folk har gitt ungen sin.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #19 Skrevet 21. september 2008 Men det er vel en forskjell på å si at navnet er"stygt" og å si at "det er ikke helt i min gate"? Det går vel an å formulere seg på en relativt høflig måte, selv om man svarer på et direkte spørsmål?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #20 Skrevet 21. september 2008 Pila Du vet at Emìl er et helt normalt navn andre steder i verden? hehe. Men jeg er enig med deg, en må få si hva man vil her inne så lenge man blir spurt.. men å si det så ungene hører det synes jeg er helt forkastelig.'
Gjest -<<- Skrevet 21. september 2008 #21 Skrevet 21. september 2008 De to stavemåtene jeg nevnte er da virkelig ikke normale noe sted i verden. Det blir litt som at Susanne er et helt vanlig navn, mens Zuzannheh er überharry. Selv om man glatt kan uttale de to likt.
Smånetta 14.mai Skrevet 21. september 2008 #22 Skrevet 21. september 2008 Vi har to gutter med sjeldne navn som de fleste ikke har hørt før. Vi synes selv navnene er veldig koselige og forbinder bare gode ting med navnene. Men vi får ofte mer eller mindre slgaferdige kommentarer fra folk som ikke liker navnene. Jeg har lagt merke til at det nesten alltid er fra folk som har kalt sine barn navn jeg enten synes er harry eller drit kjedelige. Jeg 1. fryder meg over at jeg er en hyggelig person som aldri ville ha sagt noe lignende til folk selv, og 2. liker folk basert på helt andre ting enn navnene deres og ender derfor som regel opp med å synes at de som kommer med stygge kommentarer er teite men barna deres muligens ikke har så fine navn, selv om de er søte unger.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #23 Skrevet 21. september 2008 Emile er en vanlig fransk stavemåte. (Du har vel lest din Rousseau?) ;-P
Gjest -<<- Skrevet 21. september 2008 #24 Skrevet 21. september 2008 Klart det går an. Men hva er vitsen? Når folk spør her om navn de vurderer til en unge, er det vel for å vite hva folk kan finne på å tenke om navnet. Om jeg svarer at det ikke er helt min stil, så sier det ingenting annet enn at jeg ikke ville brukt det på mine unger. Det er da vel spørsmålsstilleren revnende likegyldig hva jeg ville brukt på mine unger. Overdreven høflighet ved direkte spørsmål er oppskrytt. Og kan jeg forhindre at folk kaller opp ungene sine etter blodig avføring eller lignende (Melena er det jo mange som synes er pent), så gjør jeg glatt det.
Gjest -<<- Skrevet 21. september 2008 #25 Skrevet 21. september 2008 Javisst. Men hvor har jeg nevnt Emile? Jeg skrev Emiil og Emilé. Ingen av de to er vanlige franske stavemåter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå