maulaiz Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 For annen gang i høst har jeg vært i Køben for inseminasjon på Vitanova. Begge gangen har EL blitt utsatt så jeg har måttet reise hjem uten å ha blitt insiminert. Har testet med Clerarblue El tester i ca 1 år for å kartlegge syklusen som har vært kjempestabil på 32 dager hele veien.. Har derfor valgt å reise ned til Køben den uka forventet EL skal være, men har altså ikke fått en eneste positiv EL test i DK. Kjempefrustrende og etterhvert dyrt. Vurderer nå og bytte til Nordica så jeg får satt EL-sprøyte før jeg reiser nedover. Er det noen som vet om Nordica har lang ventetid? Samarbeider Dr.Trolle med Nordica? Og tar Nordica journalsamtaler per tlf? Uansett tror jeg at jeg venter til desember. ( Så blir det kanskje litt juleshopping også=)
Storkmor? Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Huff a meg, det hørtes veldig frustrerende ut.. Jeg har akkurat (kom hjem i går) hatt min første inseminasjon hos Nordica, så jeg kan i hvert fall svare på noen av spørsmålene dine. Du kan ha journalsamtale på telefon, ja. Jeg hadde gjort unna alle undersøkelser (sykdommer + røngten av egglederne) før jeg ringte, og jeg snakket med legen i 5 minutter tror jeg. Superhyggelig, enkelt og greit. Og det er ingen ventetid. Er alt i orden, er det visst bare å komme Jeg har hatt en veldig positiv opplevelse med Nordica til nå.
maulaiz Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Så spennende Storkmor=) Satser på at du har fått full klaff, så du slipper flere Købenturer i det ærende! Skriver Nordica ut resept på EL sprøyte? Takknemlig for alle svar=)
snuffe Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Hvorfor må du bytte? Ikke at jeg ser noe problem i det, altså, om åpen donor er uviktig for deg. Men jeg skal bruke VitaNova og eggløsningssprøyte. Går til en norsk gynekolog og får scannet, hun sier når jeg bør sette sprøyta (og skriver ut resept) og så ringer jeg VitaNova og sier når vi kommer nedover.
Tjorven1 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg forstår at du er frustrert.. MEn stress for å få EL kan gjøre at den kommer senere eller tidligere. Selv om du har kunnet stole hundre prosent på det tidliger, kan man ikke det når man holder på med det her. Jeg ahr også som deg hatt unormalt normal syklus i alle år - bortsett fra nå... kjempe frustrerende... Men jeg har lært meg å kjøpe noen flybilletter før positiv el er bare dumt. Til og med nå denne mnd når jeg fikk shannet eggene mine, og gyn så på fredag kommer du til å få el. Jeg hadde så lyst å bestille fly, for da viste jeg hva jeg hadde å forholde meg til, men droppet det. El testen slo ikke ut før på natt til lørdag.. Altså var ikke el før nærmere søndag. Jeg har prøvd el. sprøyte en gang, men det funket ikke for meg, jeg tror rett og slett at jeg fikk el dagen før, jeg reiste ned - og at jeg kom noen timer for sent. Jeg har brukt cleare blue, og reist når den har slått ut de to andre gangene - og blitt gravid (dessverre så har det gikk det galt.. )men traff på timingen i alle fall! Nei, dette er ikke lett - lykke til!
maulaiz Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Takk for svar=) Godt å ha et forum som dette Skal gå litt inn i tenkeboksen igjen før jeg bestemmer meg for veien videre.
*stellapolaris* Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Hei, jeg slenger meg på denne her, jeg! Det er så frustrerende hvor vanskelig det skal være å finne denne forbanna eggløsningen! Nå har vi testa morgen, middag og kveld i 5 dager - men bare negativt resultat... Hvor ofte må man teste for å finne den, mon tro? Heldigvis har vi ikke bestilt billetter ennå, da...vet jo uansett at de kommer til å koste 8000 for oss begge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå