Smånetta 14.mai Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Sønnen min på 2 år hadde feber da han kom hjem fra barnehagen på torsdag. Han hadde god appetitt og koste seg, men var slapp og sliten. Fredag var han mye bedre av feberen, men fortsatt trøtt. I går fikk han plutselig masse røde prikker som var lett utflytende på kroppen. De var spesielt på armer og ben og inne håndfalaten og under fotsålen. De forsvant når man trykket på dem. Ringte legevakten og forklarte. De ville ikke gi lege i helgen så lenge feberen var lav. Han er i god form og har vært sitt vante jeg i dag, men veldig sliten om kvelden. Utslettene er der ennå og nå har han noen i ansiktet. Det er ikke tredagersfeber for det har han hatt, ikke 5. barnesykdommen for det er bare to prikker i ansiktet. Legevakta forelso røde hunder eller en lett mesling til tros for vaksinen. Noen som har opplevd det?
Smånetta 14.mai Skrevet 21. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. september 2008 Ingen som vet? Jeg er litt urolig her og ikke helt sikker på at han på 4 mnd er helt trygg for smitte...
digger Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Det første jeg tenkte på var munn-fot-håndsyke. Da gutten min hadde det så hadde han feber en dag, og var nesten helt fin neste. Men hadde utslett i hånd og fotflater og munhulen i en ukes tid. Ta å søk litt på det på nettet. Har barnet matlyst? Min spiste veldig lite pga blemmer i munnen.
Smånetta 14.mai Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 Det rare er at han spiser masse. Han har ingenting i munnen, men en del på lårerene. Merkelig greie. Fetteren hadde munn-fot-og håndsyke rett etter at han hadde vært påbesøk her, men han var veldig dårlig. Prøver å komme inn hos legen i morgen. Uansett fint å vite hva man eventuelt har i vente for babyen.
digger Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Kan det være vannkopper? Begynner også ofte med feber før utslettet kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå