Gå til innhold

når kan man begynne å gi dem frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten en på litt over 4 mnd som er utrolig interresert i alt vi spiser.. ser med STORE øyne på det vi putter i oss.. så lurte jeg på om jeg kunne begynne å gi han litt banan? ev litt eple eller noe i baby feederen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke skjønne at det kan gjøre vondt. spiser han fast føde fra før?om ikke kan magen reagere..banan kan for eks medføre hard mage. Vi begynte å la Oda smake litt litt før hun ble fem mnd. vi har ikke baby feeder da, men lot henne få en stor eplebåt som hun holdt i hånden og smatta på:) kjempe fornøyd, selv om hun ikke fikk til å tygge og svelge. Såååå stolt over å få spise:) Nå er det kommet tenner og hun får bitt av små biter, så nå må det følges litt ekstra med.

Hun har fått eple, agurk (stooor favoritt), banan, tomat.

Skrevet

han får bare mm.. kanskje jeg kan gi ham litt frukt i morgen da.. får håpe det ikke blir magevondt av det... kanskje begynne med litt eple da... eller agurk..;)

Skrevet

eple vet jeg kan være veldig sterkt for magen og. Bare hvis du oppdager at babyen blir litt mer urolig enn vanlig :)

kokt gulerot er kanskje ikke så dumt? i en sånn babyfeeder el.no??

Skrevet

spurte om akkurat dette på 4 mnd kontroll idag!! banan å pære å eple å div var brae frukter å gi. men vær opps på at eple kan gi magevondt!! hun sa at banan var n esten likast :) :)

Skrevet

Det gis veldig ulik info på helsestasjonene, men her fikk vi beskjed, om at frukt kunne introduseres litt forsiktig, fra 6 mnd alder, etter at magen hadde vent seg til grøten.

Og dersom du skal gi eple, bør dette kokes først, da det er veldig sterkt for magen - også for en på 6 mnd =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...