mai mammaen til to Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 har en liten en på litt over 4 mnd som er utrolig interresert i alt vi spiser.. ser med STORE øyne på det vi putter i oss.. så lurte jeg på om jeg kunne begynne å gi han litt banan? ev litt eple eller noe i baby feederen...
Axus' girlfriend Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 kan ikke skjønne at det kan gjøre vondt. spiser han fast føde fra før?om ikke kan magen reagere..banan kan for eks medføre hard mage. Vi begynte å la Oda smake litt litt før hun ble fem mnd. vi har ikke baby feeder da, men lot henne få en stor eplebåt som hun holdt i hånden og smatta på kjempe fornøyd, selv om hun ikke fikk til å tygge og svelge. Såååå stolt over å få spise:) Nå er det kommet tenner og hun får bitt av små biter, så nå må det følges litt ekstra med. Hun har fått eple, agurk (stooor favoritt), banan, tomat.
mai mammaen til to Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 han får bare mm.. kanskje jeg kan gi ham litt frukt i morgen da.. får håpe det ikke blir magevondt av det... kanskje begynne med litt eple da... eller agurk..
Hilde_85 Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 eple vet jeg kan være veldig sterkt for magen og. Bare hvis du oppdager at babyen blir litt mer urolig enn vanlig kokt gulerot er kanskje ikke så dumt? i en sånn babyfeeder el.no??
mamman te JM og M Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 spurte om akkurat dette på 4 mnd kontroll idag!! banan å pære å eple å div var brae frukter å gi. men vær opps på at eple kan gi magevondt!! hun sa at banan var n esten likast :)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Det gis veldig ulik info på helsestasjonene, men her fikk vi beskjed, om at frukt kunne introduseres litt forsiktig, fra 6 mnd alder, etter at magen hadde vent seg til grøten. Og dersom du skal gi eple, bør dette kokes først, da det er veldig sterkt for magen - også for en på 6 mnd =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå