FruMamma med nr 2 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Er det noen som vet dette med paracetbruk? Har hodepine så godt som hver dag, men tar ikke paracet hver dag da. Syns ikke den fungerer så godt heller da jeg har migrene i utgangspunktet. Nå i svangerskapet har jeg ikke så mye migreneanfall, men må ta en paracet i ny og ned. Måtte ta en i forrige uke og har voldsomt med hodepine nå også. Måtte legge meg en stund etter middag. Bør jeg ta paracet eller ikke?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Det er ingen fare å ta paracet. Men det er jo helt klart at overdrevet bruk ikke er bra verken for din lever eller bebisen. Bare som en tankevekker så er det mange mennesker som må bruke "livsviktige" medisiner under ett svangerskap som er langt sterkere enn en paracet......
mamarama og lille banan Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 det er ikke farlig å bruke paracet når du er gravid, du kan også bruke pinex. innenfor doseringen selvsagt ibux skal en ikke bruke. trenger du noe mer effektivt mot migrenen bør du konsultere lege før bruk.
FruMamma med nr 2 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 Ja, jeg har tenkt på dette at det er mange som MÅ bruke medisin igjennom hele svangerskapet. Jeg bruker sterkere medisin til vanlig mot migrene, men jeg har selv valgt å ikke ta det nå mens jeg er gravid. Da skal jeg ta meg en paracet og legge meg snart. Arbeidsdag i morgen og må være litt opplagt:) Takk for svar dere to:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Jeg synes du skal snakke med legen din å høre om det er ok at du tar de vandlige medisinene om du VIRKELIG har behov for de. Så vet du hvertfall om du skulle ha behov av de om paracet ikke skulle funke. God bedring!
En engel i mitt hjerte Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Jeg har også hatt hodepine daglig i det siste. Nå er jeg sykemeldt pga hodepine og kvalme. Men jeg tar ikke paracet hver dag. Det tør jeg ikke. Det er jo ikke bra å spise dette hver dag over tid. Jeg tar en paracet når hodepinen blir for ille, og så legger jeg meg ned. Har du hodepine en gang i blant er det helt sikkert ok. Det er vel ikke direkte skadelig hverken for deg eller barnet, men må du ta hver dag så er det ikke bra. Snakk med legen din du.
Herkules Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Det er faktisk sånn med paracet at det er mye farligere å ta mye på kort tid enn å ta lite over lang tid. Leveren klarer fin å håndtere små doser av gangen med paracet Den sliter derimot om det kommer mye på en gang Det er ikke noe problem med å ta paracet under svangerskapet, selv om i alle fall min lege er restriktiv med ALL medisinbruk i svangerskapet Jeg har ikke fått tillatelse til å ta noe mot migrene eller andre sykdommer. Hos spesialistene mine er de mer åpne for diskusjon, en ting er i alle fall sikkert og det er at jeg kan ta "så mye paracet jeg vil innen for anbefalt dosering "
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Jeg bruker ibux mens jeg er gravid fordi paracet av en eller annen grunn ikke fungerer så bra lenger... Men det står både på ibuxpakkene og paracetpakkene at det er trygt å bruke under graviditet men at man ikke skal bruke noen av de de siste 3 mnd av svangerskapet. Ville ikke anbefalt at du tar paracet hver dag men en gang i blandt skader ikke babyen din. Er ganske sikker på dette, har konsultert med moren min som er jordmor og som i utgangspunktet ikke er noe positivt innstilt til piller
Pappalille Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Hei =) Jeg har selv migrene, og vet at Paracet ikke hjelper stort mot migreneplager. Grunnen til dét er rett og slett at paracetamol, som er virkestoffet (en av de) i paracet, ikke er så effektivt som ibuprofen som er virkestoffet i Ibux o.l. Ibuprofen er nemlig betennelsesdempende, det er ikke paracetamol =/ Har du muskelsmerter eller hodepine relatert til stive muskler er derimot paracetamol mer effektivt enn ibuprofen igjen.
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 ikke bruk ibux når dere er gravide!!!
mamarama og lille banan Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 ibux skal du ikke bruke etter 6 mnd graviditet. jeg har valgt å ikke bruke det i hele tatt, det er rådet jeg har fått. paracet kan du bruke hele svangerskapet, det står ingenting om at du ikke kan bruke det de siste 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå