Gå til innhold

Hva blir menyen deres ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å lage min meny til bryllupet og vil gjerne høre deres forslag og det dere skal ha :)

 

Jeg vil ha en 3 retters middag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bestemt oss for hovedretten ennå.

Forrett blir det fiskesuppe og dessert sjokoladefondant med tilbehør.

Skrevet

koldtbord her også!

Skrevet

vi tenkte også på 3-retters... men så ombestemte vi oss... d blir tapas hos oss... Håper d blir bra;o). ønsker en litt avslappet og ikke så høytidlig atmosfære. Vurderer og ha små grupper av bord istedet for den tradisjonelle oppdekkningen med langbord...

Skrevet

Kan være lurt å bestemme hovedrett først, for å så matche forrett og dessert til den.... Ellers kan det være lurt å bestemme seg for prisnivå, og hvordan det skal ordnes (lage selv, leie kokk, ha på restaurant, catering osv...). Det er også lurt å tenke årstid, lette retter på sommeren, tyngre varme retter på vinteren, høstens bær og kjøtt osv.

 

Når er bryllupet ditt? Hvem skal lage maten? Greit å vite for å kunne komme med tips ;)

 

 

Skrevet

Blir kamskjell til forrett, hjort til hovedrett og sjokoladefondant til dessert. Du kan jo søke på menyer på nettet? Jeg søkte litt her om dagen og fant masse menyer på både norsk og engelsk (lette etter det engelske ordet for hjortemedaljong - det var så enkelt som medallion of deer..:))

Skrevet

Vi skal ha:

Forrett: Honningmelon med spekeskinke og hvitløksdressing. (høres rart ut, men er nyyyydelig.)

Hovedrett: Reinsdyrstek med tilbehør.

Dessert: Dronning Maud fromage.

Skrevet

Takk for svar :)

 

Vi gifter oss 8 aug -09 og skal ha bryllupet på en resturant som vi kjenner godt kokken og hun kan lage det meste :)

 

Reinsdyrstek - høres godt ut men kan det passe med sjokoladefondant til dessert?

Honningmelom med spekeskinke til forrett?

Skrevet

Passer utmerket med sjokoladefondant til dessert ;-)

(nå mener jeg at sjokolade er en finfin avsluttning på et måltid uansett ;-))

 

Vi skal ha Tapas - Eller kan vel ikke kalle det tapas, da det vil være en buffet med innslag fra middelhavet, asia, norge.... (skal lage noe selv, og noe skal bestilles)

Dessert blir muligens norske bær med vaniljekesam, ristede nøtter og revet sjokolade.

Skrevet

Vi hadde denne menyen:

 

Grava fjellaure med urtedressing og toast

 

Reinsdyrsteik med roswaldpoteter, soppstuing, rosenkål og viltsaus

 

Cuppuchinofromasj med skogsbærsaus

 

Fekk masse skryt for menyen. Var veldig godt, men kosta. Betalte 430 per pers.

Skrevet

vi har rekecoctail til forrett, svinesteik til hovedrett og karamellpudding til dessert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...