<3guttenesine<3 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Vi pusser opp for harde livet for å bli ferdige både til babien kommer og bli ferdige til jul... Det betyr at jeg mer eller mindre går og bor i malingslukt... Er så nervøs for at dette kan være farlig... Noen som vet? Ville jo tro at det sikkert er andre som kanskje er i samme situasjon...?
HegeAE Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Det er eigentleg ikkje så bra med malingslukt viss det ikkje er godt ventilert. Viss malinga er oljebasert, så skal ein ikkje bruke det mens ein er gravid. Ein eg kjøpte maling hos, anbefalte heller ikkje bruke vannbasert maling heller. Men, alle har jo forskjellige meiningar på dette området. Eg ville nok ikkje ha malt under svangerskapet.
<3guttenesine<3 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Jeg maler ikke, men malingslukta er jo ikke til å unngå... Får ikke rømt huset så mye heller, for må jo ta meg av barnet vi har fra før.. Hmm...
Mortiletbittelitenurk Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Vi har malt soverommet, og som vanlig maler min samboer veggene og jeg listene. Malte da med oljemaling, uten å tenke noe særlig på det... Ventlierte godt imens jeg malte, og det var ikke lange stunden jeg brukte på dette heller... Tror du ikke dette har noe mengde å gjøre, som alt mulig annet? Det er snakk om noen dager med malingslukt... (Vi sov ikke på rommet de 2 første dagene etter vi hadde malt ferdig, men det lukter jo fortsatt litt) Tenkte ikke dette var noen "big deal" jeg...
Gurine Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 På dette området er det veldig mange forskjellige meninger. Jeg har både malt og levd i litt malingslukt gjennom svangerskapet, og gjorde det litt da jeg gikk med første også. Hadde jeg spurt legen min og jordmor regner jeg med at jeg hadde blitt frarådet å male men. Jeg spurte de som produserer Jotun maling, og de mente at jeg bare kunne male, men evt ta hyppigere pauser og lufte godt. Så ikke vet jeg. vi prøver også å få gjort mest mulig her før jul og før babyen kommer.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Vi unngår å gjøre slikt oppussingsarbeid i de romma vi oppholder oss eller sover når jeg er gravid eller har en nyfødt. Ikke er det aktuelt for meg å ta sjansen på å male som gravid heller. Men nå er det ingenting som skriker etter maling heller, selv om jeg i grunnen kunne tenkt meg å fått en annen farge på soverommet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå