Gå til innhold

dere som har tre barn (eller fler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vurderer å få en til.

Har to på 3,5 og 5 år og synes livet er perfekt nå. Men vi klarer ikke helt å slå oss til ro med at to er nok.

Hvor mye mere styr ble det med 3.mann?

Noen med god argumenter den ene eller andre veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangen både til nummer 3 og 4 var helt smertefritt for mitt eget vedkommende. Nå er de voksne, de 3 eldste, og jeg tror ikke antall søsken har "skadet" dem,

=o)

Skrevet

Vi får snart vårt tredje barn og har alltid ønsket oss 3 barn. En av grunnene til det er at vi liker litt større familier. Jeg har selv 3 søsken, ( 2 halve og en hel) og synes ungene våre er veldig heldige som har så mange tanter, onkler, fettere og kusiner. Jeg har også hatt en stor familie med mange søskenbarn så det er nok en av grunnene til at vi valgte å få 3 barn. Aner ikke hvordan det blir når siste mann melder sin ankomst, men jeg tror det skal gå bra siden vi er veldig forberedt på å ha tre barn.

Skrevet

jeg har to jenter på 6 og 9 år, og min samboer har en sønn på 4 år.

Mine to bor fast her og hans sønn har han bare vanlig samvær med.

Så nå har vi fått en liten en :) Så vi er til tider 4 stk da :)

Men fra min 2 til min 3.mann synes ikke jeg gjør så veldig stor forskjell.

Ikke med hans sønn til stede her heller. Bare kos det med mange unger :)

Som mange sier fra 1 til 2 er veldig stor forskjell. Fra 2 til 3 er ikke så stor forskjell.

Jeg er selv oppvokse med at vi var 3 søsken, og er veldig glad vi er 3:) 2 virker så stusselig. Ha bare et søsken.

Skrevet

Vi hadde det igrunnen litt sånn som dere, og vi valgte og gå for nr tre! Jeg er nå 2 mnd på vei, og gleder meg masse.

De eldste er 2 og tre år:)

Skrevet

Mine to eldste var 6 og 4,5 da nummer tre kom, og det har gått så utrolig fint. De to eldste var gamle nok til å skjønne hva som skjedde og gledet seg til babyen kom, etter at lillesøster kom har de vært så fulle av omsorg for henne at det er rørende å se på. De har jo hverandre å leke med, så det har ikke vært antydning til sjalusi...

Jobbmessig for min del har det heller ikke vært noe vanskelig synes jeg, bare koselig. Jeg synes overgangen fra en til to var mye større enn fra to til tre. Så fint synes jeg det var å få nummer tre at jeg nå er gravid med nummer fire ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...