Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Mine barns stemor har nektet mine barn å spise så mye mat de ville mens de var der. Ikke får barna dra dit på sommerferie hvert år, og ikke får de julegaver som koster det samme som deres felles barn. Mine barn har fått lange masker når de har sittet og åpnet gaver sammen med dem, de julene de har vært hos faren. Ingenting, sammenlignet med hva de har lagt i for de andre barnas gaver. (Våre felles barn bor mange timer unna faren sin) Mine barn har ikke fått blitt med på sydenturer, luksushytteturer og andre ferieturer, der stemors barn og felles barn er med. Når mine barn har kommet de få gangene det har "passet", har faren begynt på jobben etter endt ferie, og derfor måtte de bare være hjemme. Kjedelige sommerminner, med andre ord. Men den største feilen her ligger jo faktisk ikke hos stemødrene, folkens. Den ligger hos BARNEFAREN! For en tafatt FJOTT! Som bare går og ser på at all urett mot barna våres skjer, år etter år. Idiot av en mann som mister så mye dyrebar tid av sine barns korte barndom. En taper med andre ord, på alle måter. Det triste er at barnet er den største taperen. Fedre, VÅKN OPP!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg har tenkt å be om forhøyet barnebidrag fordi han aldri bryr seg. Da tenker jeg stemoren går i oppløsning fordi hun får mindre å rutte med til å bruke på frisørtimer, napping av ansiktshår og neglestell!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Hvorfor skal stebarna få pakker som er like mye verd som våre fellesbarn, da får de jo mer enn fellesbarna da.. For de får jo pakke av sin mor også, da blir det igjen urettferdigt for fellesbarn for deres halvsøsken får dobbelt opp... Å når det gjeller turer, selvsagt skal en inkludere alle barn på turer, men ikke nødvendigvis alle turer, jeg selv kan tenke meg en orntlig sydentur med vår felles å ikke stebarn, stebarn reiser jo også med mor uansett. Så mener det ikke er en selvfølge at stebarn ALTID skal være med på allle turer, for da har de jo igjen dobbelt så mange ferieturer som fellesbarn... Vis vi (jeg å sambo) f.eks velger å gi våre felles barn bil lappen når de blir 18, så betyr ikke det at hans barn får mer enn halve lappen av oss når de blir 18. Syns det er urettferdig at jeg som "stemor" skal bruke mye penger av min pot på hans barn, når han i tilegg betaler bidrag som skal brukes på barna... Missforstå meg rett det skal være likt for stebarn,å fellesbarn men det blir aldri helt "rett" uansett.. Dette er ikke ment helt til deg HI, virker som far å stemor forskjellsbehandeler ekstremt i forhold til turer osv. Men er ikke alltid like lett for oss "stemødre" heller...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Nei, uff, la nå stebarna få bare pakker fra mor. Så slipper dere den utgiften på disse grusomme barna.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 anonym 17;26: Du har da i tilfelle misforstått hva barnebidrag skal brukes til. Det skal gå til "livsopphold"! Dvs mat, klær, hus og hjem.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Jeg har aldri helt skjønt det der med å måle alt mulig og i tillegg gjøre ting mest mulig vanskelig. Det er jo ikke mulig å gjøre alt 100% likt i forhold til stebarn kontra fellesbarn hvis det er målet. Da må man f.eks spleise på gaver med mor, men det er vel helt utenkelig. Man må planlegge og avtale ferier i fellesskap og det er vel enda mere utenkelig. Seriøst så er det tanken på alternativet som får meg til å holde ut de gangene forholdet for seg en real smell. For jeg unner ikke ungene mine en oppvekst slik noen beskriver her. Og selvfølgelig finnes det oppegående stemødre, men ingen av oss kommer med garantier. Jeg er selv skilsmisse barn så ja jeg har mine erfaringer jeg også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Det bør iallefall ikke være stemora som gjør det "rettferdig". Barnefar kan kjøpe til sine barn, og stemora kan holde nesen unna.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Mener det er feil at jeg som "stemor" skal handle for like mye til mine stebarn som jeg gjør til egne barn. De har en mor som kan kjøpe ting for sinn lønn, pluss far kjøper ting de trenger i tilegg litt her og litt der, + mor får 3000 i bidrag hver måned som hun kan bruke på barna, så da mener jeg at jeg ikke trenger å bruke min lønn på å kjøpe enda mer til barna for våre felles barn får for mer av oss.. Alt i alt så bruker vi faktisk mer på stebarn i månden når en tar med bidrag enn vi gjør på fellesbarn, bare så det er sagt..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Tja, dersom en har felles økonomi så er det jo begge som bidrar til syvende og sist.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Jeg kan skrive under på at ei stemor har mye å si. Jeg ble som barn ikke invitert til min fars bryllup. Grunnen var at de bare skulle ha de "nærmeste" til middagen på byens fineste restaurant. "de nærmeste" inkluderte altså ikke min fars to barn på 14 og 15. DET var skuffende. Fikk senere vite at kona hans ikke likte oss. Vi var to normale jenter, som oppførte oss som folk. Feilen vår var at vi var vår fars første barn. Og det fikk vi betale for.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 For 3000 kroner rekker jo langt når man skal betale strømmen, husleia og maten. For ikke å snakke om sko og klær til voksende barn. Det skal ikke gå til gaver. Livsopphold, anonym. LIVSOPPHOLD.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 er faktisk litt enig i trådstarter hær stebarn eller ikke FAREN til ungen er jo biologisk og derfor burde di ikke forsjellsbehandle di.. samme gjelder jo når det er en ste far og en biologisk mor selv om di har en stemor/far i familien oss den andre parten har di også en biologisk far/mor og derfor er forsjellsbehandling feil.. har en datter og en liten innimagen og di er mine uansett men får æ mæ en mann med egene barn og æ blir stemor ville æ aldri ha forsjellsbehandla di
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 Det er ikke normal oppførsel. Huffda. Velger å tro at din stemor er/var et unntak fra regelen. Er stemor selv og en slik forskjellsbehandling ville være uakseptabel hos oss.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #14 Skrevet 21. september 2008 Finner ikke ord, har forsøkt å skrive et svar til anonym 17:26 flere ganger, men... Forstår du hvordan det du beskriver her, må oppfattes for barna det gjelder? Hvordan definerer du egentlig din familie? Finner man seg en partner med barn fra før, så bør man kjappest mulig innse at de også er familie. Din familie.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #15 Skrevet 21. september 2008 Det er vel strengt tatt ikke vår oppgave å betale strømmen,husleia, og maten til stebarn å biomor.. Hun har faktisk lønn hun også.. Vet at bidrag skal gå til livsopphold til barnet, som klær,mat ol.. men skal da for all del ikke dekke all utrgifter til biomor. Vi har da også samme utgifter vi også, vis du tror vi betaler bidrag som går til mat å klær til stebarn, mens vi bruker 3000 i månden på fellesbarn til ny sykkel,kino,leker osv hver månde. så tar du grundig feil. Vårt barn har ikke noe mer overflod av dyre ting enn stebarn har. Å bruker ikke bidraget som en unnskyldning til å kjøpe billigere gaver, men vis du tenker på at vi til vår barn kjøper pakke til f.eks 2000kr, da er det og rett at stebarn får for 2000kr til sin bursdag (altså 1000 kr av far å stemor, å 1000 kr av biomor =2000kr) Ikke 1000 av far, 1000 av mor å 1000 stemor som da blir 3000, er det så vansklig å forstå?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #16 Skrevet 21. september 2008 så du tror 3 tusen kroner dekker "alle utgiftene"? hehe Hvor bor du, som bor for 3000 kroner alt inklusivt?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #17 Skrevet 21. september 2008 De ble etterhvert skilt. Fikk aldri noen unnskyldning fra pappa. Noen ganger lurer jeg virkelig på om barnas fedre er fullstendig blinde?
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. september 2008 #18 Skrevet 21. september 2008 Vel, her er min sambo stefar, og det hadde ALDRI falt han inn å forskjellsbehandle!!! Han bruker like mye penger på min datter, som han bruker på vår sønn. Sku bare mangle
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #19 Skrevet 21. september 2008 hei vi kjøper likt til hverandres barn i julegaver og bursdagsgaver. vi har ingen felles barn enda, men når vi får det vil selvfølgelig fellesbarnet få mer enn de andre. det skyleds vel at våre andre barn er så store, en av dem er myndig. det lille nurket som kommer nå må naturligvis få både vogn og seng osv uten at de andre barna får tilsvarende. det er sannelig ikke lett for disse barna våre som havner i denne situasjonen at de får steforeldre. mine barn har vært så utrolig heldige - de har en stemor som de elsker og som er en kjempepluss i deres liv. i tillegg har de en stefar som behandler dem godt. jeg gjør mitt beste for mine stebarn - men det kan dessverre aldri bli godt nok, jeg kan aldri gi dem tilbake den familien de hadde... det er også slik at jeg handler klær til mine egne barn for min lønn, mine barn bor 50/50 så jeg og far betaler ikke bidrag, og vi har aldri diskusjoner rundt pengebruk heller... deler stort sett alt i to, og det meste jevner seg ut over tid. mine foreldre handler like julegaver til mine barn og til mine stebarn.. det er ingen dans på roser hos oss om det virker slik, det er alltid så vanskelig for både små og store og skulle forholde seg til foreldre og steforeldre og stesøsken osv....... vi får gjøre det beste ut av det kaoset vi har skapt :-(
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #20 Skrevet 21. september 2008 Så vi skal dekke alle utgifter ved stebarn? Vis jeg å min samboer går i fra hverandre så er jeg nå fult klar over atte jeg må jobbe for å dekke utgifter, får da ikke alt i nevene.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #21 Skrevet 21. september 2008 Jeg er selv stebarn! jeg husker aldri det var noe forskjelsbehandling hos oss! Pappa var alltid god nok i hue til og ikke forskjelsbehandle når vi var der... Var heller vi han tok med på turer, siden vi ikke bodde hos han og han brukte selfølgelig mer tid og penger på fellesbarna ...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #22 Skrevet 21. september 2008 Anonym 1726: Når jeg leste ditt svar så fikk jeg rett å slett et raserianfall uten like... FY faen å vakum du har mellom dine ører... Fy faen.. Og jaaa jeg banner. Makan til tafatt tispe du er. Hadde du vært mine barns stemor så hadde jeg nektet deg å være tilstede når far hadde hatt sine helger. Har du skjønt at barn faktisk har en mor og en far??? Og da far finner en ny kvinne så kan det bli barn igjen. MEN far er like mye biologisk for de fra første ekstespak/forhold som det "nye" barnet. Og om da den nye kvinnen han barn fra før så gjelder jo samme der.... MEN som du er så er det dine barn fra før, og de nye barna som er viktigst. For meg virker det som at det å ha sine stebarn der, så er det ikke farlig med noe mat , for mat får jo barna hos sin mor. Og ferie får de hos sin mor.... de får hos mor......de får hos mor... de får hos mor!!!! BARNA KAN FOR FAEN IKKE NOE FOR AT MOR OG FAR ER SKILT. Og de trenger like mye sin far som mor... selv om de da har fått ei tispe som deg som stemor. Så selv om dine stebarn har en bio mor så kan far bruke hundre kr på de barna han har fra før og tusenvis på de nye barna og dine du har fra før???? Er du klar over hva for psykisk terror dette er ???????? Håper virkelig du får personlig merke disse smertene på kroppen. Og ikke dine barn. For det er så vondt at ord ikke kan beskrive hva som skjer.... psykisk misshandling syns jeg er rett ord!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #23 Skrevet 21. september 2008 Felles barn å stebarn blir ikke forskjellsbehandlet, de har samme regler,ansvar osv hjemme hos oss. Om vi tar oss en tur med felles barn til syden, mens biomor å stebarn er på ferie. Er dette virkeligt fælt mot stebarn? Vi kjøper mer klær til fellesbarn ja, men stebarn har jo også hjemme hos mor.. Ser ikke vitsen med at vårt barn skal ha kun akkuratt det mest nødvendige av klær, mens stebarn skal ha masse hun ikke har bruk for, bare for at det skal bli bruk like mye penger på alle.. Å uansett så er det ikke barna som er matrialistiske det er foreldre, mine barn gir nå vell en lang f... i om buksa deres koster 100 kr eller 1000kr. det samme gjør stebarn, de er ikke så gamle.. Vi er en familie alle sammen, fellesbarn å stebarn, å har alltid prøvt å gjort det beste for alle, ikke alltid like lett men sånn er det nå bare.. Selvsagt som mor er jeg mer glad i mitt barn enn i hans, men det noe som ikke går ann å gjøre noe med, men vi er nå sammen alle en familie,å har da aldri gjort noe for å holle stebarn "utenfor" familien..
Gjest Skrevet 21. september 2008 #24 Skrevet 21. september 2008 Jeg vet intet mer eller mindre om deg enn det du skrev i ditt innlegg som jeg responderte på. Der oppfatter jeg deg ikke akkurat inkluderende- men mer som du teller på knappene og synes det er viktigere at ikke dine barn ender må få mindre til sammen enn at dere sammen med stebarna er en felles familie som liker å gjøre ting i lag. "nei, nå har dere allerede vært på ferie, så da kan dere ikke være med oss. Det ville være urettferdige ovenfor mine barn" Stemmer ikke dette overens med virkeligheten, så er jo det veldig bra- men slik oppfattte jeg ditt innlegg.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #25 Skrevet 21. september 2008 Vi bruker mer penger på ditt og datt til våres felles barn si vi har det 100%. Jeg har ikke noen barn fra før uten vår felles, han har et barn fra før. Vi har ikke forskjellsbehandlet disse to barna, de er forsatt små så vet vell så vitt hva penger er noen av de.. Men jeg mener at om jeg, sambo å felles barn tar oss en tur til syden bare oss,mens stebarn er på ferie med mor, så er ikke det fælt gjort mot stebarn, for stebarn er med på alle andre ferie turer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå