Gå til innhold

Å være gravid er ikke som jeg forventet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det høres veldig naivt ut, men jeg har alltid syntes at det ser kjempekoselig ut å gå gravid, men nå som jeg er gravid selv ser jeg at slik er det virkelig ikke... (Vel, sikkert for noen, men ikke for meg.)

Tre måneder med kvalme, begynnende bekkenløsning, mye plager med sterk hodepine, ryggsmerter, halsbrann osv. I tillegg har jeg lagt på meg 5-6 kg hittil (er 22+2) selvom jeg har prøver å spise fornuftig og bevege med en del. Føler meg bare feit istedenfor gravid og sliter med å finne graviditetsklær, ser jo ut som om det kun er H&M som har mammaklær blandt i vanlige kleskjedene og der er det ikke mye å velge mellom... Og ungen var sjenert på ultalyden, så vi vet ikke kjønnet ennå og derfor er det nesten frustrerende å titte på klær og diverse til babyen fordi jeg syntes at det er svært lite som er nøytralt.

Men misforstå meg ikke, jeg gleder meg kjempemasse til babyen kommer og jeg elsker å kjenne at babyen sparker og beveger seg! Og jeg er heldig som har en mann som forteller meg at jeg er sexy og deilig uansett hvor dårlig jeg føler meg.

Trengte bare å få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for noen er graviditet et slit og ork med mange plager, for andre er det bare koselig. min graviditet var ikke bare koselig. og jeg gleder meg IKKE til å gjøre det igjen - men resultatet i enden er så bra at man gjør det jo om igjen for det :))

ta en privat UL for å se kjønnet, så får du litt mer å forholde deg til!

Skrevet

du er ikke alene, jeg tenkte akk det samme som deg. spark og den voksende mage var helt fantastisk, mn alt det andre var slitsomt. men fort glemt når den lille babyen kom:D lykke til videre

Skrevet

5-6 kilo er ikke mye. Har dog kjent på mye av det samme, men de flese plagene har gått over (ingen bekkenløsnning på meg foreløpig) så er ved godt mot nå:-) Er ikke så viktig med kjønnet, det er vel bare en bonus å få vite det?

Skrevet

Føler det på samme måte..Jeg takler rett å slett ikke ha gravidmage,syns den er så ukledelig og i veien for meg.Bruker ikke bli så stor heller når jeg er gravid.

Jeg er heldig som kan få barn ja,men er ufattelig ulykkelig hver gang jeg er gravid.Syns det er frustrerende å ikke passe klær jeg liker,og syns mammaklær utvalget er på bunn nivå.

Har vært kvalm med begge mine barn,den satt første var jeg kvalm i 6 mnd med.Nå er jeg i 3 mnd og er fortsatt kvalm,men heldigvis ikke på samme måte.

Nå er bekkeløsningen på tur,og jeg føler meg mere dass enn ever.Ikke er jeg på arbeid,ikke gjør jeg husarbeid,jeg er samboer from hell og føler at jeg ikke er en god mor for tiden.Men alt i alt så er vi jo veldig heldige som kan få barn,er glad for det.Selv om jeg har det sånn når jeg er gravid,så er jeg heldigvis en god mor for barna mine.

Skrevet

jeg må hive meg på denne! men bare så det er helt klart; jeg gleder meg noe helt vanvittig til den lille kommer og får helt frysninger når jeg tenker på hva sambo og jeg har laget sammen!! det er et lite under! :)

men jeg tenker akkurat som deg, å være gravid er ikke som forventet. jeg husker da vi var i "prøveperioden" og jeg gikk å tittet på alle de som var gravide og misunte dem den struttende magen! de hadde en helt spesiell glød! :) så ble jeg gravid selv og har så alldeles ingen glød i det heletatt. er nå i uke 36 og føler meg som en elefant! (selv om jeg har gått opp bare 6 kg). har slitt med bekkenløsning siden 4.mnd og det aktive livet mitt med trening, jobb og venner har blitt til sofaligging og myyyye tv-titting. har konstant dårlig samvittighet ovenfor sambo fordi jeg ikke orker like mye som før og ikke spretter omkring og er "meg selv"...... er driiiiitlei av å prate med folk om hvor lenge det er til termin, hvordan det er å ha bekkenløsning og alltid måtte ha hjelp til bæring ol. vi har kanskje ikke "lov" til å klage. vi kan tross alt få barn!! men jeg tror ikke vi er alene om å tenke slik.....

Skrevet

Bra å høre at det er flere av oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...