Høst:-) Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Har kjøpt ullinlegg, men føler at det er lite praktisk. Står nemlig at de skal vaskes på 60 grader med ullvaskemiddel. Vasker sjelden ull og i hvert fall ikke på 60 grader. Er vel ikke meningen å sette på en maskin med kun et par ammeinnlegg i? Hvordan gjør dere det praktisk?
Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Ull skal jo aldri vaskes i mengder i samme maskin uansett og ivertfall ikke på 60 grader.
lucky meee:) Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 jeg brukte vanlige ammeinnlegg innerst også de i ull utenpå,,, så slipper du å vaske så ofte
*En rosa og en blå* Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Jeg vasker mine på finvask, 30 eller 40 grader. Hiver de inni sammen med andre klær.
Omr Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Vask de med milo for hånd. Skyll godt, og legg de i en kasserolle med kaldt vann. Kok opp (ulla i ammeinnleggene krymper ikke når de blir kokt opp med kaldt vann, men mine krympet da jeg la de i kokende vann...). Viktig med høy temp, for eventuell sopp overlever vanlig finvask...
fredkris Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 vasker de med vanlig hvitvask på 60 grader og driter i ullvaskemiddel. det har fungert helt fint. tar de også i tørketrommelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå