stinky-monkey Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Er de litt små i størrelsene, eller er det bare jeg som har blitt så mye bredere over baken?? Bestilte meg to mammajeans fra H&M, i en størrelse større enn jeg bruker til vanlig. Den første kom i posten for en uke siden, og den var bare så vidt jeg fikk over hoftene. Måtte sende den tilbake. Den andre kommer i slutten av denne mnd, og er i samme størrelse, så den må vel også sendes tilbake regner jeg med :-( Gleder meg til å få min vanlige kropp tilbake...
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Hvilke str best du da? Sitter på nett og skal bestille nå nemlig. Kjøpte meg to i str 36 tidligere, og de har jeg kunnet bruke frem til nå, uke 19. Men nå beg de å bli vel stramme synes jeg - så lurte på om jeg sku prøve meg på en i str 38 heller
Gjest Tale30 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Takk, dette innlegget reddet dagen min Jeg sitter her med en jeans fra H&M i en størrelse større enn jeg bruker til vanlig. Disse begynner nå å bli ubehagelige. Vi satser på at de er aaaalt for små i størrelsene..
Mortiletbittelitenurk Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Jeg har kjøpt både str 36 som jeg bruker til vanlig, i tillegg til et par bukser i 38. Jeg synes også buksene satt litt trangere enn forventet, 36 sitter "godt" og 38 er absolutt ikke stor (kunne antagelig bare ha kjøpt 38 i alle buksene)...men jeg tenkte at det sikkert hadde noe med at kroppsformen forandrer seg undder graviditeten. Jeg er 16+4, har ikke gått opp mer enn 1/2-1 kg...men alikevel, så ser jeg jo at jeg har blitt bredere over hoftene og lårene...i tillegg til at magen begynner å stikke ut selvfølgelig. ...men det er akkurat som om fettet "samler seg" der nede... Vi får satse på at vi ammer bort fettet igjen...hehe
Mayken Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Så fint at det ikke bare er meg som reagerer på det. Jeg var å prøvde bukser her om dagen og måtte opp en størrelse. Jeg har ikke lagt på meg i svangerskapet, etter mange uker med oppkast veier jeg mindre enn noen gang. Buksene mine fra forrige svangerskap er for store og de er fra hennes og maurits også. Så kan nok se ut som om de har blitt mindre i størrelsen ja.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 De varierer veldig i størrelsene har jeg funnet ut. De som er trange hele veien er små på størrelse, mens de som er straight eller vid nede er litt større... Så det er alt etter hvilken modell man kjøper...
stinky-monkey Skrevet 21. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2008 Takk for svar alle sammen :-) Da er det visst ikke bare jeg som må opp en strs eller to.. he, he ;-) ja, satser på at ammingen gjør susen, og får bort alle overflødige kilo :-)
Malyn og lille knøtt i magen<3 Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Det beste jeg har lest.... jeg har nemlig hatt en skikkelig "tjukkebolledag" i dag etter at jeg skulle ha meg mammabukse på H&M i går,men nesten alle var for trange og rare i str... og jeg er ikke såååååååå feit asså! men størrelsene må væra litt anerledes der asså! men deilig å lese at det er flere som opplever det =) for det bestyr jo at vi ikke er tjukke,men det er H&M som er litt merkelige,. hehe Jeg lurer fælt på hvor jeg skal få kjøpt meg mammabukser som er rimelige og store nok da.... noe som har tips?=)
EinFrosk Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Jeg måtte ha str 42. på hennes, og da var buksa alt for vid i lårene og satt som smurt på over baken. I 2 wear har jeg en i str 36 (2), den er stor i størrelsen da, men kostet 35 kroner mer enn denne på H&M.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Drit i H&M... kjøp heller fra denne siden:) http://www.mama-licious.com/ Jeg kjøpte mine på veromoda i sverige de har avd med disse klæra. I Norge tror jeg det er exit butikker eller noe sånt?! synes H&M buksene er rare + at jeg har rett og slett for korte bein... selv om de rekker helt ned:)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 og disse sender til Norge? tar lang tid? Hvordan er str her da?
monika 3+1 i magen:) Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 gravidjoggebuksene er store i str både på hm og lindex, mens de andre buksene er akkuratt passe i str.. topper og gensere og skjorter er også store i str synes jeg!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. september 2008 #14 Skrevet 21. september 2008 Åneei, jeg som akkurat henta posten og ble så glad for at HM mammabuksene var kommet.. blir vel bare å sende dem rett tilbake etter jeg har fått hentet de på postkontoret i morra :/
HegeAE Skrevet 21. september 2008 #15 Skrevet 21. september 2008 No er eg stor i størrelsen frå før av. Det kjedelige med H&M er at dei er fryktelig lang i beina. Når eg kjøpte i sumar, så måtte eg gå opp ein størrelse enn normal. Ein skulle nesten tru jo lengre ein var, jo breiere var ein. Og jo smalere ein var, jo kortere var ein i beinlengda.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 21. september 2008 #16 Skrevet 21. september 2008 Jeg bor i sverige så jeg har ingen behov av å bestille. Men de selger jo klæra i norge, så det er vel bar å inn å snoke litt på siden å finne ut hva som gjeller.... Størrelsene er som vandlig veromoda klær. Jeg kjøpte 36 og bruker det til vandlig... passet fin den:)
mamma-for-første-gang Skrevet 21. september 2008 #17 Skrevet 21. september 2008 Så bra at det ikke bare er meg Jeg ble skikkelig fortvila da jeg skulle kjøpe mamma-jeans på hm i går. Før jeg ble gravid brukte jeg str 38 i bukser, men i går hadde jeg skikkelig problemer med en av buksene i str 42! Flere av modellene passet forsåvidt i str 40, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så store forskjeller.. Jeg vet at jeg ikke har lagt på meg noe særlig andre steder enn rundt magen, og derfor ble jeg litt sjokka inni prøverommet i går.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 21. september 2008 #18 Skrevet 21. september 2008 Fint å vite at det er flere av oss! Bruker vanligvis 42 i bukser og fant en på et restestativ på Lindex i str 42 like etter jeg ble gravid som jeg fremdeles bruker (er 22+2 nå og har lagt på meg 5-6 kg), men den buksa jeg har fra H&M måtte jeg kjøpe i str 46. Var litt stor da jeg kjøpte den, men 44 passet akkurat og tenkte det var greit å ha noe å vokse i og nå passer den bedre... Jeansen jeg prøvde på H&M passet akkurat i str 46 og det er en del uker siden. Var ikke i så veldig godt humør etter den handleturen kan du tru!
AnnaLena Skrevet 21. september 2008 #19 Skrevet 21. september 2008 Enig med deg. Mama L er mye bedre og samme pris om ikke rimeliger. Dessuten trenger man ikke å gå opp 2 størrelser. De har stort utvalg av mamma bukser inkl. Mma L på Meg og Magen i Tønsberg. De har forøvrig stort utvalg av mamma klær generelt. Dessuten blir du ekspedert av en jordmor og det er ekstra hyggelig for oss gravide, kan jo spørre om litt av hvert;)
Lilletrille med to jenter Skrevet 21. september 2008 #20 Skrevet 21. september 2008 mama-licious klærne er kjempe flotte!! Brukte nesten bare dette når jeg gikk gravid forrige gang. Mamma og mini på bryne selger iallefall disse..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 21. september 2008 #21 Skrevet 21. september 2008 Jeeey!! Bra vi er flere som må opp en str eller 2! Jeg brukte 36 i begynnelsen i svangerskapet, og mammabuksa fra h&m er i str 40, og jeg får den nesten ikke på meg nå! Er for brei over baken. Veit at jeg har fått større rompe ja, men trodde ikke at den hadde blitt SÅ mye større! Og det har den jo heldigvis ikke heller da, når flere sliter=D
AO3 Skrevet 21. september 2008 #22 Skrevet 21. september 2008 Jeg ble jammen glad av denne tråden! Jeg har riktignok lagt på meg endel kilo, men føler egentlig ikke at det har kommet så mange kilo på rumpe/lår (hvor i all verden sitter de bortsett fra magen??). Fikk meg dermed en ubehagelig overraskelse på H&M i forrige uke (uke 34), da jeg måtte opp i str 42... Bruker til vanlig 38/40 avhengig av modell. Dette var riktignok ikke jeans, men andre bukser ikke ikke-elastiske stoff. Deilig lesning! Bra det ikke er bare meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå