Gå til innhold

Amming og silikoninnlegg? Erfaringer? (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på besøk her fra BIM, venter ei lita jente om 3 uker! Jeg opererte brystene mine for 4 år siden og har silikoninnlegg, og nå er jeg spent på hvordan det kommer til å gå med ammingen! Har veldig lyst til å få det til, og lurer på om noen her inne har erfaring med å amme etter de har forstørret brystene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet lillemor i 10 mnd, hvorav 5-6 mnd var fullamming. Etter dette begynte jeg å jobbe, og hun nektet å ta pupp mer...

Sleit litt med for lite melk, men vet ikke om det hadde sammenheng. Uansett fikk jeg det til slutt til (men måtte slite litt for det). Hadde litt treg utdrivningsrefleks, men vet heller ikke om dette har noe sammenheng. Brukte derfor neseprayen syntocinon, den hjelper dersom du skulle oppleve det samme.

Eneste minuset var at jeg fikk harde kapsler etter endt amming. Venter nr to nå etter jul, så etter det må jeg nok operere på nytt. Men så er det 13 år siden jeg fikk lagt inn implantatene da. Jeg har forresten operert inn veldig lite, vet at noen har problemer med ekstra brystspreng, men det gikk greit hos meg.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! Har ikke lagt inn mye jeg heller..ingen som klarer å se det ihvertfall:) Men vet du om det er stor sjanse for å få kapsler etterpå? Og er det veldig plagsomt, eller vises det godt at du har det? Har ikke så lyst til å måtte operere meg på nytt når det har bare gått 4 år sjø...

Skrevet

Tror dessverre at det er veldig vanlig med kapseldannelse etter amming.... Men du kan jo høre med kirurgen din, muligens at implantatene du har er bedre og mer "moderne" enn meg.

Puppene blir litt hardere, kjennes ikke så naturlig ut. Ikke plagsomt (ikke på meg i alle fall, men jeg har ikke den mest alvorlige graden) og synes ikke, men som sagt blir brystene mye hardere.

Skrevet

Ok..den sjansen får jeg vel bare ta;) Har bestemt meg for å amme uansett ihvertfall! Leste litt på hjemmesiden der jeg er operert og de skriver ingenting om kapseldannelse etter amming, så får håpe jeg slipper det:) Uansett..takk for svar!:)

Skrevet

For meg gikk det veldig fint - merket ikke forskjell.. Lykke til :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...