Gå til innhold

Noen som er lei av å vente??


<3 klar for prinsesse nr2 <3

Anbefalte innlegg

Er idag 39+1, og jeg er så lei av å vente... Mange av de jeg kjenner har allerede født, å igår så jeg i avisen at et annet par som har termin dagen etter meg, hadde fått 12 september!! Fikk rett og slett lyst til å gråte... :(

 

Jeg har så lyst til å se min lille prinsesse nå, klemme henne å bare se å kose med henne!

 

Noen som har noen gode råd, til hva en skal gjøre under all denne ventingen?? Alt fra tidsfordriv til hva som kan sette igang fødselen...

 

Å i tillegg et spørsmål til, ser at det er mange som har fått sjekket om de er livmormunnen er moden osv, å har fått modningsakupunktur en god stund... Er det noe dere har spurt etter selv, eller har JM foreslått dette... Er førstegangsfødene, å føler meg svært uviten om slike ting, hadde vært flott å få noen gode svar! :)

 

Klem, og lykke til til alle dere som ikke har født enda!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40+6 i dag, så venting vet jeg alt om! Datteren min ble født etter 42 uker, så jeg har erfaring der :-)

Jeg er mer utålmodig denne gangen! Jeg er i veldig god form, så jeg kan gjøre ganske mye fortsatt. Jeg har vasket kjøkkenskap, vasket vinduer, trent, vært på shopping og bakt (fryseren er full av brød, boller og rundstykker!)!!!

Når jeg var på sykehuset i går, sa jordmoren til meg at det fortsatt ikke var helt modent.....det sa hun av seg selv. Jeg ha rogså gått til modningsakupunktur, men jeg begynte med det i uke 38, så det er jo litt senere enn det som er vanlig.

Hvis du skal til jordmor de nærmeste dagene, kan du jo spørre jordmor om hun kan sjekke om du er moden. Du kan spørre om hun kan strippe deg også, da masserer hun åpningen din. Behagelig er det ikke, men det skal bli vondere tenker jeg!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan, jeg är också så lei på att vänta hade termin 19 september +3 idag. Jordmor hade sagt i v38 att jag kommer sannolikt föda innan termin??!! men inte blev det så. Jag är moden men inte öppen. Be henne kolla det nästa gång.

 

Lycka till!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sååå lei av å vente... føler at hele livet står bare på hold liksom.. ugh...

Er 39+6 i dag.

Jeg vet ikke om jeg er moden for jordmor har aldri sjekket dette på meg. Er dette noe alle jordmødre kan gjøre om man spør de?

Når jeg var hos jordmor i forrige uke fikk jeg ikke noe ny time denne uken pga at hun trodde jeg kom til å føde før torsdag 25 som er termindato, noe som ikke akkurat hjelper på mine forventninger da, men skulle ringe henne torsdag morgen om jeg ikke hadde født og komme i løpet av dagen. Kan jeg bare be henne strippe meg og sjekke åpning da eller er dette noe som må planlegges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAA!!!! ;)

Hadde termin torsdag 18., så er 4 dager over nå..! Og jeg er sååå utrolig lei...!!!! Har det også sånn at alle jeg kjenner som har termin omtrent samtidig som meg, allerede har født, mens her sitter jeg.. Og i tillegg virker det som om folk tror at jeg selv kan bestemme når jeg vil ha ut ungen, for kommer stadig kommentarer om hvorfor jeg ikke har født enda, og hva vi venter på o.s.v... Føler meg som den eneste i verden som noen gang har gått over termin, iallefall sånn som folk spør og maser.. hehe.. Godt vi er flere her inne :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ikke gått til noen modningsakupunktur, må kjøre så langt for å få det så det er ikke så aktuelt i disse tider.. :) Har ikke blitt sjekket om jeg er moden, eller blitt "strippet" som de kaller det.. Men skal til overtidskontroll på sykehuset imorgen pga høyt BT så regner nesten med at de sjekker modenhet da, kommer iallefall til å spørre om det.. Men min egen jordmor eller lege har aldri nevnt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaahhh!! Jeg er kjempelei! Føler at permisjonen smuldrer bort ved at jeg ikke orker noe annet enn sove og gå på do. Skulle så gjerne hatt lille prinsen min her nå.. men han har det visst ikke travelt! Godt vi er flere, det er den eneste trøsten jeg finner...

 

Måtte snart noe skje med oss alle her på overtid!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg hadde termin 15/9 og går og ventar framleis... Er veldig lei og har gitt opp å gå og kjenna etter teikn på at noko er på gang. Skal til jm i morgon,- godt å få ein sjekk. Prøver å få gjort det eg veit eg kjem til å sakna i ein periode etter me har fått babyen, som td sitta på kafé og drikka kaffi og lesa eit blad/bok, var på Mamma Mia kino i går, bakar og prøver ut nye middagsoppskrifter. Men samtidig gjer eg jo alt dette mest for å få tida til å gå...

 

Stå på og hald ut, damer! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må no bare si det slik, så godt det er at flere er lei av å vente! Hehe! Å det er vell det mest positive med hele greia!!!

 

Jeg lurer også på dette med at JM sjekker om man er moden eller ikke, er det slik at jeg bare kan spørre henne om det, og så gjør hun det på en vanlig kontroll, eller må jeg bestille en annen time til henne for dette. Er sikkert forskjellig fra plass til plass, men modning og stripping, har aldri vært et tema under noen konrtoller...

 

Er jo veldig spent da, så har lyst til å spørre henne, men jeg føler kanskje at det blir feil også... Hun er litt av den typen som ikke antyder noe... Hun mener skjer det så skjer det, slik har naturen skapt fødselen... Det er noe av det mest uforutsigbare i hele verden...

 

Og til deg som ikke hadde fått ny time engang til kontroll, da hadde jeg i hvertfall blitt litt ittitert... Som jeg skrev ovenfor her at skjer det så skjer det, men det er ingenting som sier at barnet skal komme før det kommer (om du forstår)... Derfor synes jeg at din JM burde sette deg opp på en ny time, og heller ringe på føden hvis du ikke kommer til oppsatt time og høre om du har født eller ikke. Såpass burden hun gjøre.!!! Mener jeg, du har vell andre ting å tenke på enn å bekymre deg for å ikke føde innen tiden JM tror det er...

 

Tror jeg skal finne sengen jeg nå....legger seg med spenningen, og våkner opp med en skuffelse.... Men hun kommer når hun kommer, må prøve å si det til meg selv, mange ganger i løpet av dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener... sier til meg selv tusen ganger om dagen at han kommer når han er klar... men prøver egentlig bare psyke meg selv opp for nå vil jeg ha han ut!!!! he he

 

Er enig i at det er litt irriterende at jeg ikke fikk ny time, snakk om å skru opp forventningene mine... men der og da var jeg så glad for at hun trodde jeg skulle føde innen en uke at jeg nærmest svevde ut fra henne... sånn nå i ettertid har jeg tenkt at det i grunn er ganske uproft av henne...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lei!! Nå er jeg fem dager over termin, har gjort absolutt alt som jeg hadde lyst til å gjøre før fødselen, har slappa nok av for lang tid framover, lest bøker, bakt, strikka, hatt lange lunsjtreff med venner osv osv: Nå vil jeg bare treffe den lille babyen min!! Varierer litt fra dag til dag hvor utålmodig jeg er, men i dag er det sånn at jeg nesten blir litt trist av det :-(

 

Er det forresten flere som innimellom nesten begynner å tenke at den aldri kommer ut? Nå har jeg jo bare venta på den i nesten en måned, lissom, nå er det vel snart bare å gi opp :-)

 

Lykke til til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsåt godt at du svevde ut fra henne den dagen ja! Hvem hadde ikke gjort det?? Men for min del så hadde jeg å blitt litt frustrert hvis jeg ikke hadd født innen den tiden hun antar at det er... Så jeg er glad for at jeg får ny time etter hver kontroll, slik at jeg slipper å tenke på at jeg må evt ordne det oppi alt annet styr... Hehe! Men vi får håpe babyen melder sin ankomst innen den dagen da vettu! :) Så har hun i det minste rett! Hihi! :)

 

Masse vis av lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...