solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Hva synes dere om selve studiet? Var det greit å komme gjennom? Har ikke gått skole på 9 år og skal begynne på førskolelærerstudiet neste år, så jeg er litt spent. Jobber dere innenfor utdannelsen i dag?
murmelmamma Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 jeg var ferdig utdannet i 2000...og synes faktisk studiet var veldig greit....dersom man møter opp på forelesinger og leser gjevnt så er det faktisk helt overkommelig uten stor innsats.....synes jeg... praksis må jo taes...viktig med lite sykefravær og god innsats....og en del gruppearbeider..eller samarbeidsoppgaver med andre kan være krevende...men sånn blir arbeidslivet også...så helt ok. jeg synes det var et kjekt studie...jeg slet meg IKKE ut...og hadde veldig ok resultater! ...og ja..jeg jobber i barnehage i dag..har jobbet som SFO-leder og lærer på 1. trinn før det....
blåbæret Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Jeg var ferdig utdannet i 2006 og hadde ikke gått på skole på mange år jeg heller (jeg kom inn på realkompetanse). Jeg syns det var et spennende studie og var så og si på alle forelesninger! Merket at det å skrive oppgaver ble lettere for hver oppgave jeg skrev! I tillegg til å gå på skolen ble jeg gravid i 2 klasse + at vi bygde hus! Jeg jobber som ped.leder i barnehage nå og trives godt! Lykke til!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 blåbæret: Hvordan ordna du det når du fikk babyen samtidig som du gikk skole? det jeg skal nemlig er å gå deltid skole og jobbe 60 % og søker med realkompetansen min. Og siden vi hadde tenkt oss en baby til om noen år blir jo det midt i studiene, hvis ikke vi skal vente til de to andre er 6 og 9 år... (det vil jeg helst ikke) Jeg gleder meg veldig til å kunne begynne og ikke minst bli ferdig førskolelærer. Og skjønner egentlig ikke at jeg ikke har tenkt på dette tidligere =))
lucky meee:) Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 jeg va ferdig førskolelærer våren 2007. Selve studiet va spennende, men vet at pensum og forelesninger varierer mye fra skole til skole,,, mye kunne være forandret der jeg gikk!!! Trenger ikke store anstrengelsene til for å komme seg gjennom studiet:) selv om det i perioder kan være travelt (praksis og større oppgaver som skal skrives og gjennomføres iløpet av praksisen). jeg jobbet som førskolelærer før jeg gikk ut i permisjon, men regner med å begynne som ped leder når jeg nå etter jul skal tilbake.
blåbæret Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Jeg hadde permisjon fra jobben min, men ikke fra skolen. Mamma var dagmamma på de dagene jeg hadde obligatorisk skole. Noen forelesere sa ja til at jeg kunne ha med babyen, men de er veldig strenge på å ha med barn på forelesninger. Men jeg fikk det til med god hjelp fra mamma! Jeg tror det hadde vært vanskelig for meg å ha 1 års permisjon og måtte bytte klasse og alt det der. Jeg hadde ammetid på eksamene og pumpet meg de dagene jeg måtte på skolen.
melkekua™ Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Jeg var også ferdig utdannet i 2000. Syntes studiet var spennende og utfordrende. Litt mye å gjøre til tider, men så verdt det ) Jobber fortsatt i bhg, men er nå i permisjon. Gleder meg til å komme tilbake.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 Ja, jeg regner med at det vil bli en del å gjøre i tillegg til jobb og 2 barn, men mannen er jo heldigvis hjemme etter jobb og etter at ungene er i seng om kvelden kan jo mye gjøres unna på de timene. Tusen takk for svar, jenter... Det hjelper mye å vite at det ikke er det verste studiet jeg har valgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå