Lemonia Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Jeg har begynt å tenke litt på om det kan være greit med en hengevugge som dagseng. Har tenkt på den fra Purnatur (Leandervuggen er uaktuell). Hengevugger er jo generelt ganske små da, og kan ikke brukes så mange månedene, så jeg lurer også på om det rett og slett bare er upraktisk og bortkastet? Noen erfaringer, håper på både positive og negative?
gutteklubben grei Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg tenkte veldig på dette da jeg skulle ha nr to nå, men bare 17 måneder mellom.. Tenkte at den lille da fikk ligge i fred slik at den eldre broren ikke så lett kom til og kunne legge seg i , kaste ting oppi osv... Vi kjøpte aldri hengevugge og det angrer jeg litt på. Vi mått passe minsten som en smed den første måneden , men det går mye bedre nå. Likevel hadde nok jeg kunnet slappe av litt bedre om jeg hadde kjøpt en slik for det hender fortsatt att storebor sniker seg inn og legger seg i vugga sammen med minsten, det går jo ikke an å stole på slike småtroll :-)
gutteklubben grei Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Sorry skulle være nr tre, glemte eldstemann da.. Han er så stor at han bare er til hjelp :-)
babelin Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Heisann:) Vi har kjøpt oss en hengekøye fra www.amajowebshop.no. En babyhengekøye som heter yayita. Den ser veldig deilig ut som dagseng, og tar liten plass. Så jeg synes den virker veldig praktisk i så måte. Vi har også kjøpt stativ slik at vi slipper å bore hull i taket/bjelkene. Det som virker fint med babyhengekøye er at den kranser omkring babyen på en fin måte, slik at det virker trygt å ligge i. I tillegg er den i vuggehøyde for mor når hun sitter i stolen ved siden av:o) Kan anbefales!! Så nå er det bare å vente på at babyen kommer (16 dager igjen), så vi får prøve den ut:o)
Hibbedi Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 å, den yayita hengekøyen såg deilig ut tenkte på leander vuggen, men samboeren min var ikke så gira på å bore hull i taket, og jeg liker ikke stativet på den. Men nå tror jeg at jeg bestiller den yayita køya Er så greit med BIM,får så mange gode tips herfra! Herlig..hehe
babelin Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 He...he... Så flott å kunne være til hjelp:o) Hadde oxo en kar hjemme som ikke ville bore i taket, naturlig nok. Vi har i alle fall fått opp hengekøyen og den virker veldig bra. Virker sikker og solid i tillegg til at den tar lite plass og er fin å se på. Tar ca. 8-10 dager før man får den etter bestilling:o)
Hibbedi Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 ja,jeg syntes den var finere og virker mer herlig enn leandervugga og! Så slipper vi å bore mange hull i taket,er jo så lett å bare flytte den med seg Da er det bare å bestille den og vente på at babyen skal komme )
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Vi er kjempefornøyde med leandervugga : ) : )Har stativ i stue/kjøkken og fester krok i taket i loftstua og soverommet - kroken i loftstua skal vi senere bruke til hengestol eller noe annet kjekt for barna : ) Sist flyttet vi stativet med pga skulle selge å da var d ikke aktuelt å lage hull i taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå