Monica&Emma Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 hvordan tar dere bort matflekker fra klær og smekker? Har prøvd vanish, fungerte ikke på middagsglass-flekker...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Ingen gode tips til fjerning (fikk det verste med Vanish, mens enkelte flekker bare har ført plagget i søpla), men en god investering; BabyBjørns "maleforkle" (som en regnjakke uten hette, bak-frem). Den har vi brukt fra hun begynte å spise (og jeg fant ut at jeg ikkef ikk bort alle flekker i vask) og til hun ble nesten 3 - sparer utrolig mye tøy!!!
Gjest Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Jeg har nå begynnt å bruke bio-tex grønn pakke....tøyet blir mye renere og jeg har fått bort endel gamle flekker fra middagsglass..... Ellers tror jeg jeg har prøvd alt....det kan være mye rødfarge i den glass-maten og det er lurt å ta en eller to omganger med skylling på 30 grader først..... ellers "brenner" fargen seg fast i tøyet....
Monica&Emma Skrevet 21. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2008 Kanskje jeg skal investere i en sånn malejakke - så nemlig det på nett! hehe! Det blir jo en del grising. Jeg skal prøve den bio-tex-pakka. Legger du i vann også først? Er så j.... kjedelig med alle klærne som blir ødelagt. Det er jo ikke så farlig med ei strømpebukse liksom, men litt ordentlige klær som snuppa har på seg når vi er borte hos folk, er jo fine å ta vare på Jeg tror kanskje allerede jeg har "brent" fast den fargen i tøyet da...dessverre, det er vel gulrota i maten (kalkun og grønnsaks-glass...)
Gjest Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Jeg kjører 1-2 ganger på skylling gjerne med bio-tex i på 30 grader. Så setter jeg på vanlig 40-60 grader....legger det ikke i vann først...den grønne pakken er til maskin..den blå til håndvask...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 jeg har kjøpt smekke med armer på Sparkjøp hadde det ikke til eldste, og det angrer jeg på... Smekken er full i flekker nå, men det gjør ikke noe. http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/MainWinter08/PID-570030(SparBase).aspx
Gjest irismor Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Zalo, zalo og atter zalo. Klin flekkene inn med zalo la det ligge til du skal vaske klær. fra 1 time til flere dager. Vask så i vaskemaskinen som vanlig. Zalo er flekkfjerningsmiddel her i huset som en god nr 2 kommer sprayen til biotex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå