LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Oppdretteren mi har den store utvelgelsesdagen i dag, så i løpet av dagen får jeg vite hvem at valpene som skal komme hit og bo! Det er 4 gutter og tre jenter som skal få bestemt hjemmene sine i dag. Og jeg har fått valget mellom to stk, har lurt og tenkt og snakka med folk og studert bilder og tenkt litt mer. Så nå har jeg sendt mail om hvem jeg har falt for, så nå er det bare å krysse fingrene! Kunne fått den andre til 3000 mindre pga en testikkel på avveie, men "min" ser så mye mer robust ut i kroppen, og han er mye søtere i ansiktet. Desuten er det "noe" med han som jeg bare har falt for, så det må vel være et godt tegn? *gleder meg*
Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 spennende da... hvilken rase?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Irsk Ulvehund =))
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Å, så heldig du er! Hvilken rase er det? Jeg skal kjøpe ny hund, men må vente noen år til. Mye arbeid med valp, så det passer nok best når gutten vår er litt større. Men det føles som det er en evighet til, har mest løst på ny hund nå med en gang!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Du svarte på rasen mens jeg skrev.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Ohhh! Flott rase! Jeg har heldigvis hatt førstevalget hver gang jeg har kjøpt hund og fått akkurat den jeg har villet hatt. hehe.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2008 Mmm, heldig ja. =)) Hva med å få en omplasseringshund da? En som er ferdig med valpetida men ennå har noen gode år igjen, og som kanskje har litt grunntrening slik at det er mindre jobb? Jeg kjøper fra oppdretter nå (Irsk Ulvehund har vært drømmen i 20 år), men om han trenger selskap eller jeg får lyst på èn til blir det omplassering. Med mindre jeg "mååå" ha en IU til da, er visstnok smittsomt, de færreste klarer seg med èn. :-p
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 De beste utstillingshundene er nok "tatt" i dette kullet, siden både mamma hund og pappa hund er de høyest rangerte i sitt hjemland, rasen er forholdsvis skjelden, samt at pappa hund kommer fra hoveddommeren for rasen der borte, slik at han jo skal ha et avkom. Men ingen av hundene viser tegn på å bli "middelmådige" heller, med de linjene kommer nok alle (bortsett kanskje fra han med èn sten) til å gjøre rent bord. Hehe, om de ikke stiller mot hverandre da :-p
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Den forrige hunden var omplasseringshud, så denne gangen har jeg litt lyst til å få med meg valpetida også. Hunden hadde tilhørt en venninne, så jeg kjente hunden og visste hva jeg fikk. Er litt skeptisk til ukjente omplasseringshunder, siden man aldri vet hva hunden har opplevd. Hadde vært greit om vi ikke hadde barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå