Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Det er mange lekeplasser her hvor vi bor og det er kjekt for den lille å variere litt. Men nå ble vi nettopp regelrett jaget bort fra en ganske ny lekeplass som ligger ved en liten blokk (tror kanskje det er et borettslag). Trodde alle lekeplasser var til fri benyttelse så lenge det ikke er skiltet. På lekeplassen som tilhører vårt sameie/velforening er det barn fra hele nabolaget,og sikkert andre og, men kunne ikke falle meg inn å jage noen bort. Noen som vet? Finnes det regler?
Gjest irismor Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Er vel ikke noen regler for det. Men lekeplasser i borettslag er jo å regne som privat eiendom for de som bor der. Og har man en sandkasse så ønsker man vel ikke akkurat å ha hele nabolaget rennendes der. Men har man en lekeplass så må man også regne med at andre gjerne vil benytte den også. Så sant den ikke er skiltet med privat eiendom så er det bare å benytte den. Vi har en lekeplass her i borettslaget ingen som blir jaget derifra på dagtid. Men når ungdommer fra 13-14 års alderen henger der og skråler og skriker ril klokka er 2-3 om natta. Ja da får de beskjed om å pelle seg hjem.
Eve Dallas Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Det du beskriver er en av de tingene jeg savner minst ved å bo i borettslag. Det er alltid noen surmagede mennesker som burde flyttet ut i geografien og bodd som eremitter. Fullstendig latterlig å jage bort folk som bare leker på en lekeplass.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Jeg vil vel tro det er forskjell på kommunale lekeplasser og borettslags- og velforeningslekeplasser. Kvier meg alltid litt for å gå på sånne som ligger i forbindelse med blokker eller inni et nybygd felt, selv om vi ikke akkurat tar oss så voldssomt til rette når vi først er der. Det er jo privat eiendom sånn sett, men jeg tror nok ikke de som bor der vanligvis jager bort folk som oppfører seg. Skjønner jo likevel at det er kjedelig å betale for å holde den i orden hvis det er folk "utenfra" som sliter ut og herper apparatene og tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå