kei80 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Er selv sengeliggende på 11 uka pga kvalme..tiden går utrolig sakte!Flere enn meg?
Mayken Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Jeg var sengeliggende fra uke 4 til uke 15 pga hyperemisis. Er nå i uke 16+5 og klarer bevege meg litt rundt. Har til og med klart å dra i butikken å kjøpe meg litt nytt tøy tidligere i uken, men det straffer seg da, blir veldig sliten og da kommer kvalmen også. Kjenner kroppen trenger myyyye hvile for å hente seg inn igjen. Var sånn i mitt forrige svangerskap også, men det værste gav seg når jeg var ca halvveis. Hjelper med akupunktur da, og så har jeg prøvd healing, det var helt utrolig. Anbefaler deg å forsøke en av tingene.
kei80 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Hei KanINA*og spira* Godt å høre at det går rette veien.Jeg kommer meg ikke i bil i det hele tatt, men det første jeg skal når jeg blir hakket bedre er å bestiille time til behandling.Er fornøyd så lenge jeg kan være hjemme og ikke på sykehuset nå Håper virkelig vi kommer oss snart!sist fungerte jeg bra i uke 19,så klamrer meg fast til at det verste gir seg da denne gangen også. Ha en fin dag!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Jeg er også sengeliggende, men pga kort livmorhals .o( må ligge resten av sv.skapet og er i uke 23 nå. Jeg var også mye borte fra jobb de 4 første mnd på kvalmen ja.. så vet godt hvordan det er. Spyr litt enda faktisk!! Vi må bare holde ut, for mitt vedkommende har jeg ikke noe valg, vil jo ikke at babyen skal komme nå, det er litt for tidlig, må prøve å komme meg over til uke 30 helst!! Leser mye, ser tv, på msn og bim.. men fytti jeg kjeder meg.
Turmalin Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Har vært sengeliggende i seks uker pga kvalme. Synes det er mer enn lenge nok, så stakkars deg som har holdt på enda lenger! Har merket ørlite bedring denne helgen - såpass at jeg har fått flyttet meg opp på sofaen innimellom og klarer å få i meg litt mer mat. Hadde også god hjelp av akupunktur i forrige svangerskap, så mulig jeg prøver meg på nytt nå når det er mulig å komme ut av senga. Håper inderlig du blir bedre snart!!!!!!!!!
kei80 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2008 Hei Tullemor1 mirakel baby i magen:) Uff så leit å høre..Skjønner godt at du kjeder deg,blir jo mektig lei av tv,msn og lesing i doser..Prøver å holde meg så posetiv jeg kan men noen dager er så lange.. vil uansett ønske deg masse lykke til videre!
venter_nr_2 Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Føyer meg til gjengen som er sengeliggende Er nå så forferdelig lei den senga..... og sofaen.... er nå i uke 16 og ligger fremdeles med hyperemisis... trodde ikke at det var mulig å være kvalm og spy så lenge. I morgen må jeg dra meg til møte med sjefen for å få laget en oppfølgingsplan, og gruer meg til det. er sykemeldt t.o.m. tirsdag (men skal tilbake til legen da). Jeg føler liksom at folk (jobben)ikke "tror på meg" lenger om dere forstår?! det skal jo liksom gi seg etter 12 uker tror alle. Jeg arbeider som postbud og har da det man kan kalle en fysisk jobb Jeg går på Zofran tabletter for å holde meg hjemme og ikke på sykehuset, og da tror jo sjefen med engang at jeg bare kan ta en pille å komme på jobb... ettersom jeg har sagt at jeg vil tilbake i jobb og ikke være sykemeldt. Ja jeg spyr mindre når jeg får i meg en pille,men bivirkningene er kraftig hodepine og trøtt som en dupp (sover vel halve dagen). Spiser på en god dag 2 brødskiver som sitter i megen. så er uansett sengeliggende med de bivirkningene. Butikken har jeg ikke vært på siden dette startet i slutten av juli, så prøver å bygge meg opp med korte turer, blir somregel en 5 min tur.også ligger jeg rett ut igjen. he he føler seg som en sekk med poteter. Huff gruer meg til samtalen i morgen, har aldri vært på det, og aner ikke hva som skal skrives og sies, noen som vet?! dette ble langt og kanskje ikke inneholdet som skulle være til denne tråden men godt å få ut litt bekymring og frustrasjon fra sengekanten
Mayken Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Har heldigvis ikke noen problemer med jobben. De forstår hva jeg går igjennom, hadde det jo sånn sist også, så de regner med at jeg ikke kommer tilbake med det første. Jeg skal også på oppfølgingssamtale i morgen, aner ikke hva det går ut på, men er nok ikke noe å grue seg til. venter_nr_2: går du fast på sofran? Det var det eneste som virket på meg også, men jeg fikk ikke gå på dem fast. Også er de så dyre.
venter_nr_2 Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 kanINA*og spira* Ja jeg "går fast" på Zofran, og de er svindyre men får jeg ikke det så er det på do hvert kvarter og og inn på sykehuset igjen. er 175 høy og har gått ned fra 65kg til 52 kg Hvorfor får du ikke lov å gå fast på disse?! nå ble jeg bekymret for den lille i magen jeg Jeg gruer meg til UL om det skal vise seg at noe er galt med barnet eller at det ikke vokser normalt.. har ordinær UL 30.sept. alt så bra ut ved siste ul i uke 12 som jeg fikk ved innleggelse på sykehus, men....
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Tusen takk.. gevinsten er stor da når den tid kommer ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå