Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Mandag ettermiddag var vi hos mamma og pappa å spiste Fårikål til middag. Når vi kom hjem rundt klokken 7 på kvelden hadde jeg ganske vondt i ryggen å jeg trodde jeg skulle på do å bæsje hele tiden..Men det kom jo aldri ut noe! Tenkte ikke noe videre på det siden jeg har hatt så mye falske rier tidligere. Vi gikk å la oss på kvelden å jeg lå hele natta å makka å prøvde å gå på do..Men neida.. Vi skulle uansett på kontroll Tirsdag kl.08.40 så da kunne jeg spørr jordmor da. Vi skulle kjøre innover mot sykehuset å jeg tenkte at jeg skulle ha me bagen bare sånn i tilfelle. Inn kom vi på sykehuset kl.08.30 å da hadde jeg ganske så regelmessige rier å jeg greide bare å stå når de kom.Fikk komme inn til jordmor med en gang å hun sjekka meg å da sa hun "Her er det 3 cm åpning,du skal på føda". Vi gikk ned 1 etg å ble tatt imot av 1 jordmor å 1 jordmorstudent. De tok CTG,men denne måtte bli tatt stående siden jeg allerede da hadde det vondt. Klokka var da 09.30. Vi fikk beskjed om å ta oss en gåtur rundt sykehuset for å få fortgang i sakene, men 30-50 min senere var det så vondt at jeg ikke greide å holde kjeft.(litt flaut om folk skal høre deg skrike i kafeen). Vi kom opp på rommet igjen kl.11.50 å fikk komme rett å badekaret. Jeg fikk varmt vann på magen å ryggen å min kjære mann satt bak meg å masserte meg å holdt meg i hånden for hver rie som kom. Klokka 14.00 var det så vondt at jeg hylte å skreik som bare F...! Ble sjekket å jeg hadde nå 4-5 cm åpning. Jeg hadde sagt klart ifra at jeg skulle ha EPIDURAL..Om ikke kom jeg til å halshugge noen(husker ikke dette selv men mannen min fortalte det). Jordmor å jordmorstudenten hentet alt som skulle brukes til å sette epidural å klokka 14.50 kom anestesilegen springendes. Jeg ble bedt om å sitte fremoverbøyd over mannen min gjennom 3 rier,skulle ikke røre meg noe som var helt grusomt. Klokka 15.15 lå jeg i senga å smilte å kunne få sove gjennom riene..EPIDURAL ER KONGE!!!!!!! Nå var det bare å vente å se om åpningen ble større. Ble sjekket klokka 17.30 pga ekstremt press i rompa(kjennes seriøst ut som om en hånd skal ut av rompa di. Jordmor som hadde gjort klart alt kunne me sjokk fortelle at her var det 10 cm åpning å bare å presse. Jeg presset i 30 min(lukka øyne å pressa som pokker,blokkerte alt annet). Jordmor sa at hjerterytmen sank litt å at de ikke ville ta noen sjanser. Hun satt lokalbedøvelse å klipte en del å inn kom 7 forskjellige leger/barneleger å mye annet å vakthavende barnelege kom med vakumet å tok spenntak. Klokka 18.25,etter 5 pressrier var lille gullet vårt ute. Hun ble tatt rett bort til de andre legene for å få litt hjelp med å puste å få litt farge. Jordmor fant ut at navlestrengen bare var 37 cm å normalt er desse 50 cm. Pappan tok masse bilder å jeg fikk se mannen min gråte for første gang. Jeg fikk henne på fanget etter mye arbeid med å få henne til å puste normalt. Jeg ble sydd i over 30 min, men jeg har omtrent ikke hatt noe problemer med å gå på do eller tørking. Så legen gjorde en utmerket jobb der. Ble senere trillet inn på barsel der jeg fikk dusjet å fått meg litt mat. Jenta vår er 3360 g å 50 cm lang. Født Tirsdag 16.09 kl.18.25 Litt tips til dere som er nært termin: * Ta mye knipeøvelser * Kjøp inn Silulen(krem til underlivet etter fødselen som hjelper på svie) * Legg med en kjekspakke å noe å drikke i bagen din * Du kommer til å blø veldig mye de 2 første dagene etter fødselen,du får tilgang på bind å bleier på sykehuset samt engangstruser. * Ta med en pute du kan sitte på i evt bil,på stoler eller på barselhotellet. Ellers vil jeg bare ønske dere lykke til. Dere har noe å glede dere til uansett hvor vondt man har det. Jeg har aldri hatt så mye gangsperre å vondt i hele mitt liv men jeg har blokkert alt det vonde å sitter å stirrer på min nydelige jente som ligger i fanget mitt.
Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Gratulerer med den lille! Uff, kjenner tårene pressar på...eg og vil! *snufs!* Håper at eg og om nokre dagar har mulegheita til å halde den lille. Du får kose deg kjempemasse! (c':
Gjest Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Gratulerer så mye - koselig at du deler fødselshistorien din med oss, greit å vite hva man (kanskje) går til ;o)
82glad Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 GRATULERER så mye, for en historie!!!! Snufs... nå merker jeg at det ikke er lenge igjen til meg også. Lykke til med den lille:)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Gratulerer så mye med jenta:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå