Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 har skyllt lenge i kaldt vann og sitter nå med en grønnsakspose over foten.. hvor lenge må jeg holde på for å ikke få brannskade? ikke stort område, men har fått en blemme på str med en femkrone.. uff er så klønete... :-(
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 SYMPTOMER PÅ 2.GRADS FORBRENNING - Rød hud - Blemmer - Smertefulltdette hørest ut som en liten 2 grads forbrenning dette gjør du: Kjøle ned skadestedet med kaldt vann (minst 20 min). Det er viktig at man øker temperaturen til 15-20° etter hvert. våte kalde omslag Salve skal IKKE brukes! blir det verre ring lege. hilsen sykepleier:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 hmm er nok andre grads forbrenning ja.. og har skyllt/ kjølt ned i over 20 min nå. takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Det er riktig det somsykepleieren her skriver. MEN jeg anbefaler at du skaffer deg en eller annen type BurnAid gel på apotektet, og bruker det i stedet for vann og annen avkjøling til neste gang noe skjer;) Jeg tømte kokende vann på foten min en gang. Tok på denne geleen med en gang(og kun det). Glemte 1 tå. Fotbladet hadde ikke antydning til rødhet, engang, etter ei stund. Tåen hadde blemme...... Ene ungen min tok på glovarm jernstekepanne(rett fra ovnen), og skulle hatt store blemmer(hvertfall rødhet) inni handa etter det, selv om vi hadde hatt på vann. Men jeg tok på geleen, og ungen hadde ingen spor etter denne episoden. Spiste middagen og var som vanlig;) Slike geleer blir også brukt på brannskadeavdelingen i Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå