Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Eg venter nå mitt barn nr 2 som kommer nå i løpet av okt-nov! Og kan ikke si at svangerskapet mitt har vært en dans på roser! Mye oppkast, kvalme, bekkenløsning, og svangerskapsdep. Har vært veldig trøtt og sliten den siste tiden, og ikke helt på topp! Har en sambo som ikke har vært verdens flinkeste til å hjelpe til hjemme, og det merkes jo på kroppen. Ungen min på 2,5 år er så omsorgsfull ovenfor meg, og faktisk vært en veldig god støtte for meg! Skummelt å si det, men han viser så mye forståelse for meg.. Om eg er lei meg en dag, så kommer han bort til meg og stryker meg på hodet å spør "går det bra, mamma?". Eller visst eg sitter å bare glor ut i luften å blir tankefull, så spør han alltid "ka e dt mamma?".. En gang eg hadde vasket klær og skulle bære kurven med nyvasket klær ut i stuen så kom han springene ut på badet "treng du hjelp mamma?", og eg ble helt forfjamset.. ble rørt eg, og sa at han trengte ikke hjelpe meg(han så jo på barne-tv), og da spurte han "er du sikker, mamma?".. hehe.. Flere ganger når eg har vasket klær og kurven med klær står på badet så kommer han å tar den og drar den inn i stuen til meg, og hjelper å gir meg klærne så eg slipper bøye meg ned.. Synest det er litt galt at han bryr seg og hjelper til mer enn sambo gjør, siden han er et lite barn. Men samtidig vet eg at han har et veldig godt hjerte og alltid kommer til å passe på meg, noe som er veldig godt! Er det normalt at unger på den alderen er sånn eller har eg bare en fantastisk sønn?? Han er utrolig snill mot alle, selv om han er alenebarn.. Han er langt ifra sånn du hører om alenebarn.. Og når det gjelder babyen som kommer så er eg ikke litt nervøs for at det blir noe problem, for han er så glad i babyer, og forsiktig & snill mot de! Elsker han over alt, og er evig takknemlig for at eg fikk han! :-)
Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Så søt han er, da : ) Sønnen min er også veldig omsorgsfull. Hjelper meg med å vaske, rydde o.l. Stryker meg på kinnet og koser fælt. Han er også veldig omsorgsfull i bhg. Vil at alle skal føle seg inkludert og gir klemmer i hytt og gevær, spesielt hvis noen slår seg. Han har en lillesøster på 7 uker og han er så snill med henne. Stryker henne over hodet og prater rolig med henne om hun gråter. Nusser på henne (noe som har gjort at hun har vært forkjøla 2 ganger allerede...hehe). Gir henne smokken. Men, sønnen din har jo lært det et sted, nettopp deg. Man får de barna man fortjener sa legen til meg her om dagen, og sant er nok det : )
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Så snill han er da Men håper han ikke føler at han må være det om du skjønner. Hvis du har gitt uttrykk for at du trenger hjelp, så kan det jo være nettopp der det ligger. Jeg hadde nok prøvd å være den sterke mammen i stedet, så han får være 2,5 år og kun det
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Sønnen min hjalp meg også masse når jeg var gravid. Hadde veldig mye vonde kynnere, og ofte når jeg hadde det, kom han å strøk meg på magen og spurte om det var oao, og blåste på. Så herlig! Da var han 2,5. Han er fortsatt sånn. Er jeg syk kommer han å kjenner på pannen om jeg har feber og sånne ting. Han er 4 år nå.
Prinsemammaen Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Så koselig da! :-) Sønnen min er også veldig omsorgsfull! Han har alltid vært snill som et lam. Selvfølgelig har han sine trassanfall, men han er veldig omsorgsfull mot folk. Både hjemme og i barnehagen. De som jobber der sier han er veldig snill, men er veldig glad for at han i det siste også har begynt å si fra! Når vi sitter og spiser middag hjemme, passer han alltid på at alle har mat på tallerknene og drikke i glassene. Blir det tomt hos noen av oss, sier han alltid fra. :-) Jeg forstår ikke hvordan et så lite barn klarer å legge merke til andres behov enn sitt eget. Trodde de var veldig egensentrerte når de var så små! Men vi er heldige da! :-) Forhåpentligvis er dette personligheten deres, som de kommer til å ta med seg gjennom livet... :-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Så koselig:) Barn elsker jo å hjelpe til og få ros for det, så tror nok ikke han føler et stort ansvar for deg som noen over her mente. Han høres ut som en god liten gutt! Min gutt liker også å hjelpe til, og spør oss "går det bra?" hvis vi dunker borti noe etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå