Gå til innhold

Må jeg ha lang kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup 18 okt. Har en kjole som jeg hadde i barnedåpen til minsten vår på 6 mnd.Men er jo litt sånn sommerkjole. Den er turkis og med stropper og til knærna. Hadde over en liten kort jakke i barnedåpen. Går det ann å ha en sånn kjole i bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det. Var nettopp forlover og hadde på meg en kjole i samme lengden.. Var mange andre som også hadde det:)

Skrevet

Tja, det kommer jo ann på hva det står i invitasjonen..... Hvis det ikke står spesifisert antrekk, så kan du helt sikkert ha den kjolen, men hvis det står feks. "antrekk smoking" eller "antrekk sort dress" så skal det være lang kjole, dvs nedenfor knærne.:o)

Skrevet

Står bare mørk dress. Må det være lang kjole da.?

Skrevet

Nope - gå med kjolen du! :oD

Skrevet

Jeg var i et bryllup for to uker siden, og de fleste der hadde knelengde på kjolene sine. Noen få hadde lange kjoler. Det var ei jente som hadde et lårkort skjørt med sort tights under... så ikke helt heldig ut, men tror hun var unnskyldt.

Skrevet

Bruk den kjolen, du.. =) Nå har ikke jeg vært i flust av brylluper, men de gangene jeg har vært det, har gjestene enten gått i bunad, gallakjoler eller "vanlige" penkjoler

Så lenge det er en anstendig kjole, altså ikke lårkort og/eller stooor utringing, så skulle vel det gå greit? Jeg hadde ikke reagert hadde det vært mitt bryllup, ihvertfall.. Det eneste jeg har hørt er at man ikke skal ha hvit kjole, for man skal ikke overskinne bruden.. eller noe sånt... (men jeg hadde ikke reagert på det heller, så lenge kjolen ikke likner en brudekjole..)

Skrevet

Du kan ha "kort" kjole så lenge det er mørk dress ja. :D Om kjolen er veldig sommerlig så ville jeg tonet den ned med en annen farge på jakke eller sjal. Ingen bare skuldre i kirken! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...