Gå til innhold

Navnedagsgave til 3 år gammel gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette er feil forum å spørre på, men kanskje det finnes noen kreative sjeler her som kan hjelpe?

Har fått ei lita tulle inn i familien, og foreldrene vil ha navnedag for henne. Så har de dårlig samvittighet for at mellomste gutten på 3 år ikke har fått noen navnedag og skal feire ham samtidig. Sliter virkelig med å finne på gave til ham, for alle disse tipsene om barnebestikk, barneservise osv blir liksom ikke like aktuelt til en treåring...

Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal de feire navnedagen som en dåp, eller navnedag som en bursdag?

(jeg skjønte ikke helt i hvilken betydning det var)

- hvis det er som bursdag, ville jeg kjøpt tøy eller annet som de trenger

- hvis det er som "dåp", ville jeg kjøpt en litt mer typisk "dåpsgave" i form av et armebånd f.eks, kjede, min første tann-glass eller noe slikt...dette kan man fin gi til en på 3 som til en på 6 mnd, synes jeg

Skrevet

Har de hage så kan du jo kjøpe et tre.

Vi gjorde det til våre når de hadde navnfest og treet følger dem. Vi måler inn lengde hvert år, de syns det er kjempespennende. Og det er stas å hente egen frukt i hagen kan du tro.

Lykke til!

Skrevet

Du kan jo kanskje kjøpe en flott og solid bok med enten sanger eller eventyr? Det pleier jeg å kjøpe i dåpsgave iallfall, for jeg skjønner ikke poenget med sølvbestikket og alt dette andre barn får i dåpsgave som de aldri kan bruke, og som ikke er noe fin pynt engang..

Skrevet

De skal ha det som en slags dåp ja, så leker og klær blir uaktuelt syns jeg. Vil ha noe de kan ha glede av over lengre tid.

Frukttre var faktisk en kjempegod idé, men de har ikke stor nok hage, så da blir det litt dumt. Har lurt litt på bøker jeg også. Tror i så fall jeg ender på eventyrbok til treåringen og god-natt-historier til frøkna. Eneste problemet er at foreldrene nok ikke er de som er mest leseglade, men....

Men tar gjerne imot flere forslag!

Skrevet

Det finnes små fine flaggstenger i tinn eller sølvplett med flagg som kan heises. Den er veldig populær her i huset og vi tar den fram hver gang sønnen min har bursdag. Han lånte den bort til meg sist jeg hadde bursdag også, kom med den på senga til meg :-) Den kan du gravere inn navn og evt fødsels/dåpsdato på..

Skrevet

Hmh, det hørtes heller ikke så dumt ut... Eneste problemet da er at da har jo ikke eldstemann på 6 fått... Han hadde de nemlig navnefest for da han var liten. Kanskje han syns det er leit at både broren og søstern har og ikke han :S

Men vet du hvor man kjøpt det da?

Skrevet

Flaggstengene har de fleste gullsmeder, og kanskje kan eldstemann få det til fødselsdagen sin. Blir det for dyrt (husker ikke hva de koster) så kan jo flere spleise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...