Tommage♀♂ Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Og kan fortelle meg litt om symptomene? Det går skarlagensfeber i barnehagen, og nå har frøkna hatt feber siden natt til fredag. Kan ikke se noe utslett på hender eller føtter, men synes tungen har et hvitt belegg, med litt røde prikker på. Kan være fordi hun har fått varm melk med honning. Hun har eksem på hender og føtter til vanlig, så det er jo litt vanskelig se der... Når kom utslettet i forhold til feberen? Var det ingen tvil om hva det var? Hvor lenge varte det?
jordbær mathilda Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Skagelagensfeber er en strepptokokk infeksjon i halsen. Utslettet kommer ofte senere når innfeksjonen er på hell. Bringebærtunge er et vanlig symtom,men kommer ikke altid. Hadde dratt til legevakten jeg,sagt at det går i barnehagen og tatt en halsprøve! Lillemor hadde det tidligere i høst,uten at hun hadde de vanlige symtomene.Hun hadde feber og det luktet vondt av munnen hennes. Da var det mange i barnehagen som hadde det!
Tommage♀♂ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2008 Isj, hun klager over halsen og vil ikke spise=( Hun har vært forkjølet en uke, så jeg tenkte bare det var det... Da blir det vel legevakta da ja. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå