Gå til innhold

Ang 2-åringer og bokstaver og tall....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig vanlig at de begynner å interressere seg for dette?

Jenta mi kan alle de vanlige bokstavene, dvs hun kan knytte de opp mot navn, A er Anne sin, S er sofie sin osv....hun synes det er kjempemorsomt å holde på med dette.

Hun teller også til 14:)

Venninnen min med en på samme alder himler med øya og sier hun aldri kunne fått sin gutt til å lære dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det. Er vel ganske inviduelt vil jeg tro.

Sønnen min på 2 år kan telle til ti og fortelle hvor mange ting som f.eks ligger på bordet.

Men, han har ikke interessert seg noe for bokstaver. Har ikke akkurat snakket om det heller : )

Skrevet

Veldig forskjellig.

Noen snakker ikke når de er to år, andre snakker helt rent.

Det viktigste må vel være at når den dagen kommer og barnet viser interresse så setter man seg ned og "leke lærer" med barnet.

Alt er normalt, er det ikke sånn?!!!

Skrevet

Det er vel forskjellig fra barn til barn. Og hvor mye foreldrene legger vekt på det. Og kanskje om de holder på med det i bhg.

Vi har alltid tellt for mini så han kan å telle. Men har ikke lagt noe særlig vekt på bokstaver. Han er glad i regler og rim, så jeg tror nok det blir lett å lære han det.

Skrevet

gutten min på 2 og halvt er kjempeflink. kjenner igjen bokstavene og kan telle til 11 ihvertfall, men har ingen forutsetning for å vite hvor mye det er. Men han vet at 1 2 og 3 er 1 2 og 3. så får vi se når han kan finne 4.

synger mange sanger ganske feilfritt.

Skrevet

Veldig forskjellig når interessen for tall og bokstaver kommer.

Vil si det er ganske tidlig når en er 2 år.

Lillemor på 3 år er overhodet ikke interessert,kan telle til ti..sånn mer eller mindre;)

Eldstejenta på 11 år,hadde ikke lært seg en eneste bokstav da hun startet på skolen.

Husker jeg var veldig bekymret,tenkte at vi kanskje skulle utsette skolestart.

Men det har gått seg til det også,er helt på høyde med jevnaldrene i dag!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min snuppe som blir 4 om 1 uke, kan lese navnet sitt, og skrive de 3 siste bokstavene i navnet sitt (hun har bare 4). Hun begynner og interessere seg for det nå...Ho kan telle da...

Skrevet

Jenta mi begynte å vise interesse for bokstaver i sommer, nå er hun 2 år og 4 mnd. Vi har vist henne bokstavene til alle kjære rundt henne i starten, å hun har forstått at både Tonje(meg) og Tove(i barnehagen) har samme bokstav. Jeg tror faktisk hun skjønte det selv.

Uansett hvor hun her så leser hun på plakater å leter etter en kjent bokstav.

Har ikke sjekke hvor langt hun kan telle, tror det kun er til 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...