babysjuk82 Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Eg har et risikosv.skap, pga holdt på og gikk galt sist,morkaka funka ikke lengr,og lite fostervatn. Vært t mange ul denne gang, alt er bra,ungen er liten,morkaka var ikke verdns fineste. Men fant ikke noe galt. Så til saken..jeg trodde jeg skulle slippe gå overtid,men jordmor sa eg måtte gå tiden ut til hun kom selv. Synes d er galt å risikere at d skal gå galt..går eg overtid trur eg at eg ikke klare psykisk. Går jo her nå og bekrymre meg for at d ska gå galt. Hvor går grensa egentli, skal man ofre liv for at de skal følge boka??
rubin Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Stå på krava dine! Hva er best? at mamma går og stressa i forhold til fødsel fordi ting ikke funker som de skal på slutten, eller at du får føde rundt terminen, da både du og barnet har det bra? Kjenner jeg blir sint på dine vegne, for jeg har samme historien selv; lite fostervann (dvs; ingenting fostervann v termin), stoffskiftesykdom m.m, så jeg har oså tatt mange UL dette svangerskapet. Dette er mitt 4. barn og hver eneste gang så slutter morkaka å gjøre jobben sin på slutten. Derfor sa legen og min faste jordmor, og gynekologen på sykehuset at jeg ikke skal gå lenger enn termin, men heller settes i gang noen dager før. Fordi de vet historien min og fordi de vet hvor stressa jeg blir når terminen nærmer seg. Det holdt på å gå galt sist og skrekken sitter i meg enda... Ikke gi deg!!! snakk med fødselslege på sykehuset og fortell om engstelsen din.. Lykke til!
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 synes det er rart at du ikke settes igang om du går over termin.. jeg har diabetes, og er høyrisiko, pga at morkaken kan svikte, så jeg vil aldri gå over termin.. fødselen sist gikk helt fint, men det samme gjalt da.. du får bare gråte/hyle/skrike deg til det.. om de ikke forstår når du snakker med dem..
AO3 Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Kan du ikke be om å bli henvist til lege? Det er vel uansett ikke jordmødre som tar avgjørelser ang igangsetting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå