Gå til innhold

Dere med skolebarn? Hvordan ser hverdagen ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og tenkte at eldstemann har bare under 2 år igjen i barnehagen, og lurer da på hvordan hverdagen ser ut for skolebarn? Hva med aktiviteter og hvor mye lekser osv? hehe, planlegger langt frem i tid, men det er så artig å tenke på slike ting og, har alle barna på sfo`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann går nå i 3.klasse. I år synes jeg de har utrolig mye lekser, de har hver dag unntatt i helga. De har ganske mye lekser også, men det kan jo ha en sammenheng med at i fjord hadde de ganske lite lekser, og mest lese lekser, noe jeg ikke syntes min sønn trengte å gjøre siden han leser bøker på sengekanten hver kveld. I forige uke hadde de skrivelekse, det var ganske spennende, de skulle skrive om et troll. Han skrev 1/2 A4 side, synes han var kjempeflink.

Da han gikk i 1. klasse hadde de 1 lekse i uka.

Han har hatt 1/2 sfo plass tom i fjord, 10 timer pr uke som vi disponerte slik vi ville. I år har han skole til 13 og 14 hver dag, synes det er lange dager, men han har i tillegg språk siden jeg synes det er greit at han lærer det nå mens han er liten og fortsatt mottakelig. Jeg har selv slitt sånn med språk at jeg ville han skulle få det lettere inn fra han er liten.

Aktiviteter, tenker du da på ettermiddager?

Her har de disse tilbudene: Fotball. svømming, speider, karate, turning, skikarusell. Kanskje noe mer også uten at jeg vet om det.

Min gutt går ikke på noe, da han har begynt på fotball 2 år, men må slutte pga astma. Skikarusell er noe "alle" ungene her omkring går på om vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...