Gå til innhold

Tror jeg blir gal av frustrasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir jeg sprø... jeg spiser helt normalt... ikke poteter, ris og pasta. litt vanlig brød men mest rygbrød eller ikke brød... på bare kort tid har jeg lagt på meg 2.5 kilo... og med kort tid mener jeg bare et par uker...

av en eller annen grun hadde jeg ikke mensen i august og venter på den enda... føler meg gravid selv om testen jeg tok i dag tidlig var negativ. jeg har ømme bryster, er plaga med at armene sovner før meg når jeg skal sove på kvelde, noe jeg var plaga med i mitt første svangerska. jeg er trøtt og sliten og så er det denne vekt oppgangen.

er det mulig jeg har lagt på meg forde jeg ikke har hatt menstrasjon? mye vann?

jeg blir så deprimert av dette.. jeg skulle uansett ha gådd ned noen kilo og det og plutselig begynne og legge på seg nå er ikke ønskelig...

noen med gode ord?

er vel ingen kjanse for at jeg er gravid uten at tsten slår ut`?

føler jeg snart har nådd briste punktet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testene slår ikke alltid ut. Har ei venninne som har 4 (!) barn, og graviditetstestene har aldri slått ut på henne. Hun fikk bekrefta alle svangerskapene med blodprøve. Kan du ikke stikke til legen å få tatt en blodprøve? Så slipper du å leve i usikkerhet!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hvordan er resten av kroppen? Har du treg mage? Vondt i hendene om morgenen? Trøtt? Hvordan er apetitten - han du mer eller mindre lyst på mat enn normalt?

Skrevet

2,5 kg er rask vektoppgang på bare ett par uker ja. Du skriver ingenting om aktivitetsnivået ditt.. mosjonerer du? Selvom man ikke spiser for mye karbohydrater kan kroppen spare på andre ting fordi du får i deg for lite fett osv. Istedetfor å være opphengt i hva du IKKE skal spise, ville jeg fokusert mer på sammensetningen av kostholdet, hvor ofte du spiser og hvordan kaliroinntaket er i forhold til kaloriforbruket.

Som en annen nevner her, burde du kanskje ha sjekket stoffskifte ditt. Det gjøres gjennom en enkel blodprøve hos legen.

Vannansamling (ødemer) kan også gi rask vektoppgang, men det bør jo være en grunn for at kroppen plutselig samler vann, og da hadde du vel gjerne merket det på kroppen også?

Du kan selvfølgeloig være gravid, selvom en graviditetstest er negativ. De kan vise feil (dersom det er noe feil med den), men du kan jo også ha tatt testen for tidlig.

Kanskje på tidet med en legetime??

Lykke til !

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ja, det er jo stoffskifte jeg også tenker på, ville bare ha noen flere symptomer før jeg nevnt det. Det kan godt være forklaringen på den hurtige vektoppgangen.

Skrevet

har sjekket det og det er fint....

Jeg har en jobb der jeg går hele dagen pluss at jeg danser en gang i uka.. og tur med hunden=)

vi prøver jo og bli gravide så håper det...

jeghar til enhver tid lyst på alt og ingenting. Lager middag men tenker æsj vil ikke ha.. men så har vi et par pizza stykker i kjøleskapet fra i går... mmm de vil jeg han.. men jeg ville ikke ha de i går...

er så humørsyk i dag... et øyeblikk gald ig det neste sint så sur og så lei meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...